سلامت

۲۲۰ نوزاد مبتلا به بیماری‌های مادرزادی نخاع رایگان درمان شدند

۲۲۰ نوزاد مبتلا به بیماری‌های مادرزادی نخاع رایگان درمان شدند

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت یولن، دکتر مهری مهراد روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: در ایران از هر هزار تولد زنده ۵/۱  نوزاد مبتلا به  نقص مادرزادی نخاع در ناحیه کمر است و در مثانه آنها نیز اختلال ایجاد می شود.

وی اظهارداشت: نتایج  این مطالعه نشان می دهد که این بیماران توان مالی پایینی داشته و مادر دوران مراقبت بارداری مناسبی نداشته است.

مهراد ادامه داد: متاسفانه به علت عدم آگاهی، این بیماران مراجعه به اورولوژیست نداشته و  دیالیزی می شوند، پاهایشان فلج شده و قادر به حرکت نیستند، در حالیکه با تشخیص و درمان به موقع می تواند مشکلات آنها از جمله اختلالات مثانه و جلوگیری از دیالیز پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: درمان رایگان ۲۲۰ بیمار مبتلا به نقص مادرزادی نخاع  در یک کنگره بین المللی که تیرماه امسال در اتریش برگزار شد، ستوده شد.

این پزشک در ادامه گفت: مشکلات ادراری نشانگر بیماری های نهفته ای مانند دیابت، پارکینسون، ام اس و غیره است که مبتلایان از آنها بی خبر بوده و دچار عوارض زیادی در سیستم عصبی می شوند.

مهراد اظهارداشت: دیابت بیماری است که چشم، کلیه و مثانه را درگیر می کند و باید آموزش بدهیم به افراد مبتلا به این بیماری که اگر دچار مشکلات ادراری شدند، باید به پزشکان اورولوژی نیز مراجعه کنند.

به گفته مهراد، بی اختیاری ادراری زنان از نوع بیش فعالی، استرسی و مثانه های عصبی که علت آن ناهماهنگی عضله و عصب مثانه و کف لگن می تواند باشد و بی اختیاری ادراری مردانی که به دلیل عمل پروستات دچار این مشکل شده اند و از مشکلات مثانه نوروژنیک رنج می برند با فیزیوتراپی کف لگن درمان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌ها باعث اختلال در مثانه و بی اختیاری ادرار می شوند، ارجاع پزشک به اورولوژیست بسیار موضوع مهمی است که باید توسط پزشکان مورد توجه قرار می گیرد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا