بین الملل

زیردریایی ویرجینیای آمریکا حریم دریایی روسیه را نقض کرد

زیردریایی ویرجینیای آمریکا حریم دریایی روسیه را نقض کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، منابع خبری غروب شنبه به وقت تهران از شناسایی یک فروند زیر دریایی آمریکا از سوی ناوگان دریایی روسیه در جزایر کوریل خبر دادند.

خبرگزاری «اینترفکس»، اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک فروند زیردریایی آمریکا را در جزایر «کوریل» شناسایی کرد و به دنبال این ماجرا، این زیر دریایی آمریکایی حریم دریایی روسیه را ترک کرد.

خبرگزاری «رویترز»، نیز نوشت که زیردریایی ایالات متحده درخواست‌ها برای خروج از آب‌های روسیه را نادیده گرفت، اما پس از «اقدامات مرتبط» منطقه را ترک کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت که این حادثه ساعت ۱۰:۴۰ صبح به وقت مسکو نزدیک یکی از جزایر کوریل رخ داده و زیردریایی کلاس «ویرجینیا» وارد منطقه‌ای شد که ناوگان روسیه در اقیانوس آرام در حال انجام تمرینات بود.

در پی این حادثه، وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی آمریکا را احضار کرد.  وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: « وابسته دفاعی سفارت آمریکا در مسکو به دلیل نقض مرزهای روسیه توسط یک زیردریایی نیروی دریایی آمریکا به وزارت دفاع روسیه احضار شد.»

چندی قبل نیز وزیر دفاع روسیه گفت که پروازهای هواپیماهای جاسوسی و تاکتیکی ناتو نزدیک مرزهای این کشور نسبت به سال گذشته تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

«سرگئی  شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست مشترک هیات وزیران دفاع روسیه و بلاروس گفت: «پروازهای هواپیماهای شناسایی و تاکتیکی نیروی هوایی ناتو در مناطق هم مرز با فدراسیون روسیه ۳۰ درصد افزایش یافته است.»

وزیر دفاع روسیه افزود که شدت تمرینات عملیاتی و رزمی ناتو همچنان بالاست. وزیر دفاع روسیه گفت: «سالانه بیش از ۳۰ رزمایش بر اساس سناریوی رویارویی مسلحانه با روسیه  نزدیک مرزهای غربی برگزار می‌شود. کشورهای خارج از ائتلاف ناتو مانند گرجستان، اوکراین، سوئد و فنلاند در این رزمایش‌ها بیش از پیش شرکت می‌کنند.»

آمریکا و دیگر کشو‌رهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین،بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا