کرمان

آغاز طرح هر مسجد یک هیات صلح با حضور معاون قوه قضاییه در کرمان

آغاز طرح هر مسجد یک هیات صلح با حضور معاون قوه قضاییه در کرمان

به گزارش خبرگزاری یولن ؛ حجت الاسلام  هادی صادقی شامگاه سه شنبه در آیین طرح هر مسجد یک هیات صلح در مسجد امام حسین (ع) شهر کرمان افزود: محور کار هیات های صلح این است که در مسجد و در محله اجازه ندهند اختلافات گسترش پیدا کنند و با بروز کوچکترین اختلافی در راستای ایجاد صلح و سازش اقدام کنند و نتیجه این شود که آن محله کمترین دعوا، کشمکش و پرونده قضایی را داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که محبت باید از خدا تا همه مومنین تسری پیدا کند، اظهارداشت: تشکیل هیات صلح در مساجد به معنای آن است که این افراد تلاش می کنند محبتی که اساس ایمان است را در بین مومنین زیاد کنند.

معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور گفت: صلح یار، امام جماعت، ریش سفید، کاسب و هر فردی که در قالب هیات صلح خدمت می کند باید بداند که یکی از بزرگترین خدمات را به تقویت ایمان خود و تقویت ایمان همنوعان خود کرده است که موجب رضایت و خشنودی اهل بیت (ع) نیز می شود.

حجت الاسلام صادقی ضمن اشاره به این مطلب که راه اندازی هیات صلح در مساجد، کار ارزشمندی است و همه باید کمک کنند تا این طرح توسعه یابد، عنوان کرد: همه باید اراده کنند تا بخاطر خدا و رضایت اهل بیت (ع) صلح یار باشند و با مشاهده هرگونه اختلاف، برای رفع اختلافات اقدام کنند.

وی عنوان کرد: هیات های صلح در مساجد باید به پایگاه رسیدگی اجتماعی و حل مشکلات مردم تبدیل شود و همیاری اجتماعی در راستای اجرای این طرح توسعه یابد و همچنین به کمک جنگ زدگان و اهالی جبهه مقاومت نیز بشتابد.

46

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا