سیاسی

ادعای تسنیم: موافقت ۱۲۰ نماینده با ریاست قالیباف بر مجلس آینده /تمایل اصلاح طلبان و مستقلین به ریاست قالیباف

ادعای تسنیم: موافقت ۱۲۰ نماینده با ریاست قالیباف بر مجلس آینده /تمایل اصلاح طلبان و مستقلین به ریاست قالیباف

به گزارش خبرگزاری یولن، با مشخص شدن تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم در دور دوم انتخابات، لیست ۲۹۰ نفر نمایندگان مجلس آتی برای ورود به خانه ملت تکمیل شد.

بنابر گزارش تسنیم، مجلس دوازدهم ۷ خرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد و مهمترین دستور کار روز اول، انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس خواهد بود. این خبرگزاری پیش از این در گزارشی به معرفی ۴ کاندیدای اصلی ریاست مجلس پرداخته بود که شامل آقایان محمدباقر قالیباف، علی نیکزاد، مجتبی ذوالنور و منوچهر متکی می‌شد.

با پیگیری‌های بیشتر از منتخبین مجلس آینده مشخص شده است که اکثر نمایندگان، موافق ریاست محمدباقر قالیباف هستند.

یکی از این منتخبین گفت که ۱۲۰ نفر از نمایندگان که تاکنون حضور خود در فراکسیون اکثریت را قطعی کرده‌اند با ریاست آقای قالیباف موافق‌اند.

وی همچنین تأکید کرد که از بین مابقی منتخبین، حدود ۱۱۵ نفر که شامل ۶۵ نفر از مستقلین و ۵۰ نفر از اصلاح طلبان می‌شود نیز از میان گزینه‌های مطرح برای ریاست، تمایل زیادی به آقای قالیباف دارند.

یکی دیگر از منتخبین مجلس دوازدهم نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم از انصراف علی نیکزاد از کاندیداتوری ریاست مجلس دوازدهم خبر داد و گفت که آقای نیکزاد تمایل بیشتری به حضور در جایگاه نایب رئیسی مجلس دارد.

بنابراین گزارش، برخی افراد دیگر که تا پیش از این اسامی آنها به عنوان کاندیدای ریاست مجلس مطرح شده بود، با توجه به اینکه احساس می‌کنند شانس بالایی برای بدست آوردن این کرسی ندارند، به دنبال حضور در هیات رئیسه و ریاست کمسیسیون های تخصصی مجلس هستند.

مجلس دوازدهم ۷ خرداد ماه با حضور تمام منتخبین رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد و همانطور که گفته شد، انتخاب رئیس و هیات رئیسه اولین دستور کار آنها خواهد بود.

به این منظور، در ابتدا طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مسن‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‌عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به عنوان نایب‌رئیس و دو نفر از جوان‌ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر، معین می‌شوند و در جایگاه هیئت رئیسه قرار می‌گیرند. این هیئت رئیسه موسوم به به هیئت رئیسه سنی موظف به مهیا کردن شرایط انتخابات هیئت رئیسه جدید مجلس هستند.

۲۷۲۱۵

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا