بین الملل

روایت گاردین از یک شرط مهم برای پیروزی بایدن در انتخابات

روایت گاردین از یک شرط مهم برای پیروزی بایدن در انتخابات

به گزارش یولن، پرهیز دولت آمریکا برای ارسال سه هزارو ۵۰۰ سلاح نظامی این کشور به اسرائیل در حمله به رفح، فصل تازه ای از مناسبات میان آمریکا و (رژیم) اسرائیل را رقم زده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر اسرائیل، بارها شرایط انتخاباتی جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا و نگرانی‌های او در مورد از دست دادن بخشی از حامیانش به دلیل جنگ غزه را نادیده گرفته است.

به نقل از ایرنا این گزارش با اشاره به اظهارات اسحاق رابین، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که رابطه تل آویو با واشنگتن را یک دارایی استراتژیک درجه یک برای این رژیم توصیف کرد، افزود: آمریکا حیاتی‌ترین متحد اسرائیل است. این کشور برای چندین دهه تامین کننده اصلی اسلحه و حامی دیپلماتیک اسرائیل بوده است. با این حال، کار به جایی رسیده است که واشنگتن در اواخر مارس (فروردین ۱۴۰۳) از استفاده از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل خودداری کرده و اکنون از ارسال بخشی از تسلیحات خود برای اسرائیل نیز خودداری می کند.

گاردین با توصیف بایدن به عنوان فداکارترین رییس جمهوری که تاکنون در دفتر بیضی (کاخ سفید) بر سر کار بوده، ادعا کرد: “بایدن یک دموکرات متعلق به دورانی است که متعهد به ایجاد یک کشور یهودی در خاورمیانه است. مفهومی که لیبرال های ایالات متحده را گیج کرده است. برخلاف رئیس جمهوری های گذشته آمریکا، تمایل بایدن به اسرائیل صرفاً حاصل محاسبات انتخاباتی‌اش نیست، ‌بلکه همانطور که حامیان یهودی او اذعان دارند، این تمایل برخاسته از دل و جان او است.”

این گزارش با اشاره به تلاش چند دهه‌ای نتانیاهو برای جا انداختن این پیام که تنها او می‌تواند در رابطه بسیار مهم آمریکا و اسرائیل قابل اعتماد باشد، نوشت: کار به جایی رسیده است که بایدن، اولین رئیس‌جمهوری آمریکا در بیش از چهار دهه گذشته است که کمک‌های نظامی به (رژیم) اسرائیل را رد می‌کند.

گاردین با اشاره به افزایش خشم رای‌دهندگان آمریکایی از حمایت دولت بایدن از اسرائیل، ‌آن را به فروپاشی ائتلافی از حامیان سابق بایدن تعبیر کرد که توانستند در سال ۲۰۲۰، او را در برابر دونالد ترامپ، ‌رییس جمهوری سابق آمریکا به پیروزی برسانند.

این رسانه انگلیسی درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم انجام حمله زمینی به رفح را به آزمون قدرت برای رییس جمهوری آمریکا تعبیر کرد و نوشت: اگر نتانیاهو از خط قرمز بایدن عبور کند، وی، به عنوان نامزد دموکرات‌ها، ضعیف به نظر رسیده و در مواجهه با ترامپ که مصمم است مفهوم قوی و ضعیف را به گزینه های انتخاباتی ۲۰۲۴ تبدیل کند، شکست می خورد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا