چهارمحال و بختیاری

ردپای پررنگ تغییر اقلیم در بام ایران/ منابع آبی چهارمحال و بختیاری مثل سابق نیست

به گزارش یولن از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری عصر امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از حوضه آبخیز شهرستان کوهرنگ، گفت: این سفرها نگاهی درست و واقع‌بینانه از وضعیت منابع آبی چهارمحال و بختیاری به اعضای کمیسیون می‌دهد و به آنان برای تصمیمات آینده و قانون‌گذاری کمک می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: سفرهای استانی در بعد نظارتی هم به نمایندگان کمک می‌کند چرا که تشخیص درست یا غلط بودن تصمیمات گرفته شده در گذشته را آسان‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه تا کنون این سفرها دستاوردهای خوبی را برای استان‌های مقصد به دنبال داشته است، افزود: جمع‌بندی سفر به چهارمحال و بختیاری فردا در شورای اداری استان انجام می‌گیرد و مصوبات آن ۲ هفته آینده با حضور وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و رئیس سازمان محیط زیست کشور در مجلس پیگیری و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

جعفری حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و منابع آبی را برای حفاظت از سرزمینی که در آن زیست می‌کنیم ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بزرگترین معضل ما آب است، چراکه کشاورزی و امنیت غذایی بدون آب معنا ندارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تغییر اقلیم را چالش بزرگ امروز عنوان کرد و گفت: این تغییر اقلیم در چهارمحال و بختیاری بروز و ظهور بیشتری داشته است چراکه مناطق زیادی از منابع آبی این استان بهره می‌برند و تصور می‌کنند این منابع مانند قبل است و لذا هر روز تقاضاهای جدید وجود دارد.

وی تصریح کرد: لازم بود که نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی روی وضعیت منابع آبی چهارمحال و بختیاری اشراف پیدا کنند تا برای تصمیمات آینده اطلاعات کامل و واقعی داشته باشند.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا