آموزش هوش مصنوعی به دانشآموزان مناطق محروم
آموزش هوش مصنوعی به دانشآموزان مناطق محروم
به گزارش یولن، رامبد دانشپژوه مدیرعامل مرکز نوآوری دانشآموزی گفت: «ماموریت ما کشف و استعدادیابی دانشآموزان از سن هفت تا هفده سالگی است تا برای ارتقا کیفیت زندگی و آمادگی آنها جهت ورود به دنیای فریلنسر (آزادکاری) توانمند شوند.»
او ادامه داد: «از مجموع ۱۲۰۰ دانش آموز در این مرکز، ۶۰۰ نفر آنها فارغالتحصیل شدند، از این تعداد حدود ۸۰ نفر آزمون بین المللی فریلنسری دادند و گواهینامه دریافت کردند. همچنین دوازده نفر از این تعداد مرحله کارآموزی خود را گذراندند و وارد بازار کار شدند. همچنین چهارده دانش آموز به مرحله ثبت اختراع رسیدند.»
او درباره روش آموزش به دانشآموزان بیان کرد: «در این مرکز سعی میکنیم مهارتها را طوری به دانشآموزان یاد بدهیم که بعد از فارغالتحصیلی خودشان بتوانند همه کارهای لازم را انجام دهند. حدود سه سال طول میکشد که یک دانش آموز بتواند تبدیل به یک فریلنسر شود. تفاوت مرکز ما با دیگران در روش آموزش است، نیازهای دانش آموز با بزرگسالان متفاوت است و آموزش باید شبیه بازی به آنها داده شود، روشی که تلفیقی از هنر، خلاقیت، بازی و سرگرمی در کنار آموزشهای فناورانه است.»
او ادامه داد: «یکی از اهداف ما نشان دادن دستاورد دانش آموزان است، برای همین سالیانه مراسم برگزار میکنیم، این مسابقه امسال چهارده اردیبهشت میان ۲۱۵۰ دانش آموز برگزار خواهد شد.»
دانشپژوه درباره روش جذب دانشآموزان گفت: «دانش آموزان قبل از ورد به مجموعه حتما ارزیابی میشوند که اگر اختلالی دارند به کمک روانشناسان برطرف میشود، همچنین همه محتوای آموزشی به صورت فیلم تهیه شده است و دانش آموزان میتوانند به صورت آنلاین از کلاسها استفاده کنند. از پروژههای دانش آموزان حمایت میشود تا در صورت مناسب بودند در کسب و کار ها از آنها استفاده شود.»
او گفت: «یکی از پروژههای ما آموزش مدارس شبانه روزی در مناطق محروم است، که با حمایت آموزش و پرورش حدود ۱۱۶۰ دانش آموز به صورت مجازی درحال آموزش هستند. دربخش مسولیت اجتماعی محتواهای آموزشی پایهای را به صورت آفلاین و فیلم در اختیار دیگران قرار میدهیم تا بتوانیم استعدادهای آنها را شناسایی کنیم، در این بسته آموزشی دانش آموزان میتوانند از پشتیبانی ما استفاده کنند.»
او بیان کرد: «از سال جدید با مجوزهای سازمان فنی حرفهای در برنامه نویسیف سخت افزار، کامپیوتر و موارد مانند این ارائه خدمات را شروع میکنیم،
دانشپژوه با بیان اینکه «دخترهای بیشتر به برنامهنویسی، پسرها بیشتر به رباتیک علاقمند هستند.» ادامه داد: «مطمئن باشید این دانش آموزان همگی سرمایههای ایران هستند، اگر حمایتها از دانش آموزان انجام شود هیچ کدام از کشور خارج نمیشوند، با این وجود گاهی از خانواده آنها درباره ایده مهاجرت فرزندانشان میشنویم. با این وجود اگر برنامهریزیها طوری باشد که بتوانیم برای آینده ثبات داشته باشیم ایران بهترین جا برای رشد در زمینه هوش مصنوعی است، البته در حوزه هوش مصنوعی بسیار تحت تاثیر تحریمها هستیم اما با این شرایط به کارمان ادامه میدهیم.»
او گفت: «در برنامههای ما این وجود دارد که در ایران یک شعبه در هر استان داشته باشیم و میخواهیم تا سال ۱۴۱۰ از نظر علمی در منطقه پیشرو شویم.»
۲۳۳۲۳۳
مجله خبری یولن