سمنان

آموزش هوش مصنوعی به ۱۰هزار دانش‌آموز استان سمنان در تابستان/ راه‌اندازی نخستین مدرسه هوش مصنوعی کشور در سمنان

آموزش هوش مصنوعی به ۱۰هزار دانش‌آموز استان سمنان در تابستان/ راه‌اندازی نخستین مدرسه هوش مصنوعی کشور در سمنان

به گزارش خبرگزا ی یولن استان سمنان با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، فرج‌اله شوشتری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، سیدجمال وزیری مدیرکل و اعضای شورای معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان سمنان، ظهر چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ در محل سالن غدیر استانداری، برگزار و پیرامون بهره‌گیری مثبت از پدیده نوظهور هوش مصنوعی و مؤلفه‌های متبوع مرتبط با آن در روندها و فرآیندهای آموزش و یادگیری بر اساس نیازها و علائق نوجوانان و جوانان با همکاری سایر دستگاه‌ها، بهره‌مندی از ظرفیت‌ سایر نهادهای فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان و مسائل جاری آموزش و پرورش، گفت‌وگو شد.

***استاندار : سمنان پایتخت هوش مصنوعی در کشور شناخته شود

استاندار سمنان ضمن تسلیت شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهانش، بر فعال شدن ستاد انتخابات در دستگاه‌های اجرایی و تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات، تأکید و اظهار کرد: ستاد اوقات فراغت به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و محوریت آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی فعالیت‌های متنوع و پرمحتوا برای استفاده بهینه از تابستان برای مخاطبان جامعه‌هدف تشکیل شود.

هاشمی با بیان این‌که فیبر نوری رایگان یک اقدام علمی قابل نمود و تحولی چشمگیر است، افزود: سمنان، استان علمی در کشور شناخته شده و اولین نشریه هوش مصنوعی نیز از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان، چاپ و منتشر شده و به‌واسطه همکاری پارک علم و فناوری و بنیاد علمی نخبگان با آموزش و پرورش، آمادگی دارد که به‌عنوان‌ پایتخت هوش مصنوعی در کشور شناخته شود و برای تحقق آن زیرساخت‌هایی لازم است و باید تلاش کنیم تا اولین مدرسه هوش مصنوعی کشور در سمنان محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در بحث اوقات فراغت همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری با ستاد اوقات فراغت استان هستند و در قالب اردوهای علمی، فرهنگی و تفریحی از ظرفیت اماکن تاریخی و جاذبه‌های دیدنی استان و امکانات دستگاه‌های اجرایی ازجمله پارک‌موزه دفاع مقدس، مناطق حفاظت‌شده استان و… استفاده شود.

استاندار سمنان یادآور شد: اولویت ستاد اوقات فراغت، معرفی فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان به مخاطبان و جامعه‌هدف باشد و با ایجاد شادی و نشاط و امیدآفرینی آن‌ها را با صنایع و معادن استان و همچنین ظرفیت گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و… آشنا سازند و اوقات فراغت را جدی گرفته و متنوع‌تر از سال‌های قبل به‌صورت طرح جدید و ابتکاری آن را عملیاتی کنند.

هاشمی در پایان سخنانش از مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خواست تا طرح همیار مشارکت را در انتخابات پیشِ رو، پر قدرت‌تر از قبل اجرا کنند تا با تلاش مضاعف، شرمنده شهدا نشویم و در این آزمون نیز سربلند شویم.

*** مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان :

اتصال و تجهیز مدارس استان سمنان به سیستم فیبر نوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت به سه موضوع مصوب این جلسه، اشاره و اظهار کرد: هوشمندسازی مدارس و استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای اجرایی برنامه‌های آموزش و پرورش و آموزش هوش مصنوعی به ۱۰هزار دانش‌آموز در تابستان سال جاری از موضوعاتی است که در آموزش و پرورش استان در حال پیگیری و انجام است و در تلاشیم تا سمنان، نخستین استانی باشد که مدارس آن به فیبر نوری متصل می‌شوند.وی در ادامه‌ به استناد فرمایش مقام معظم رهبری بر اهمیت هوش مصنوعی، تأکید و اضافه کرد: قبل از این‌که هوش مصنوعی به‌صورت فراگیر مطرح شود ضروری است تا آموزش‌های لازم را داشته باشیم تا جزء ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه باشیم.

وزیری در پایان سخنانش تأکید کرد: کماکان همچون گذشته در انتخابات، حاضر خواهیم شد و ستاد اوقات فراغت نیز به‌صورت منسجم برگزار می‌شود تا موجبات رضایت والدین را فراهم سازد.

*** معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش سمنان:

اجرایی‌سازی طرح ایران دیجیتال با هدف توسعه مهارت‌های هوش مصنوعی در مدارس

آموزش هوش مصنوعی به ۱۰هزار دانش‌آموز استان سمنان در تابستان/ راه‌اندازی نخستین مدرسه هوش مصنوعی کشور در سمنان

محسن فراتی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش سمنان با اشاره به ارتباط توسعه مهارت‌های هوش مصنوعی با سند تحول بنیادین، درباره هوش مصنوعی و اجرایی‌سازی آن در مدارس استان مطالبی بیان کرد.

وی هدف کلی این طرح را آشنایی دانش‌آموزان و معلمان دوره اول متوسطه با موضوع و ابزارهای برنامه‌نویسی، تفکر سیستمی، تفکر الگوریتمیک، مفاهیم مدیریت پروژه و کاربرد آن، آموزش مهارت‌های ارزش‌آفرینی در عرصه فناوری‌های نوظهور، ارتقا مهارت‌های پایه در دانش‌آموزان به‌منظور ایفای نقش مؤثر برای زندگی در عصر حاضر برشمرد و اظهار داشت: ۲۰ درصد مدارس دوره اول متوسطه با اولویت مدارس دولتی به تعداد ۵۰ مدرسه استان، ۱۰۰ درصد مدارس شبانه‌روزی به تعداد پنج دبیرستان و ۱۰۰ درصد دبیران ریاضی دوره اول و دوم متوسطه، ۳۰ هنرآموز رشته کامپیوتر و ۸۹ دبیر کار و فناوری دوره اول متوسطه، اهداف کمّی طرح را شامل می‌شوند.

فراتی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ایران دیجیتال مزین به نام شهید محسن فخری‌زاده در قالب آموزش مهارت برنامه‌نویسی، آموزش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، آموزش مهارت بازی‌سازی و آموزش مهارت‌های اقتصاد دیجیتال گفت: دبیرستان‌های دوره اول متوسطه، هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، کانون‌های فرهنگی‌تربیتی و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، چهار مکان اجرای این طرح هستند که مطابق زمان‌بندی فعالیت‌های فوق برنامه تعیین شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان در پایان سخنانش به ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام‌شده در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و مصوبات پیشنهادی آن پرداخت.

*** معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان:

اجرای طرح عصرهای فعال با استفاده حداکثری از مدارس استان سمنان در تابستان

آموزش هوش مصنوعی به ۱۰هزار دانش‌آموز استان سمنان در تابستان/ راه‌اندازی نخستین مدرسه هوش مصنوعی کشور در سمنان

علی‌اصغر حسنان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان ضمن تسلیت ایام پر از حزن و اندوه شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدرش در سانحه هوایی به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت به‌عنوان رویکرد مهم این معاونت در طی سال جاری، اشاره و اظهار کرد: با توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به تمام روزهای سال است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و سیاست‌های اجرایی برنامه‌های تابستانی ازجمله تقویت روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان، فعال‌سازی و استفاده حداکثری از مدارس، استفاده از فضاهای موجود در مدارس در قالب عصرهای فعال، بهره‌مندی از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و انقلابی، توجه به فعالیت‌های اجتماعی و گروهی‌محور و محله‌محور و هم‌چنین توجه به دانش‌آموزمحور بودن برنامه‌ها به معرفی مجریان این فعالیت‌ها در آموزش و پرورش پرداخت و بر استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در راستای تقویم اجرای برنامه‌ها، تأکید کرد.

حسنان با بیان این‌که ۱۴ عنوان‌برنامه در قالب کارویژه‌های تابستان مبنی بر پویش ایران فردا، برگزاری اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، راهیان نور، اردوی راهیان پیشرفت، طرح مزرعه تابستانی من، ماهرانه، طرح به وقت خدمت، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین و…، پیش‌بینی شده، افزود: اولویت اول آموزش و پرورش، تربیت است و موظف هستیم تمام برنامه‌ریزی و راهبرد ما منتج به تربیت شده و به مقوله تقویت هویت دینی و ملی نیز بیش از پیش بپردازیم.

*** رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان:

سمنان؛ اولین استان مجری طرح تابستان فناورانه در کشور

آموزش هوش مصنوعی به ۱۰هزار دانش‌آموز استان سمنان در تابستان/ راه‌اندازی نخستین مدرسه هوش مصنوعی کشور در سمنان

داود مداح رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و دانشگاه بر آموزش هوش مصنوعی به سه مجموعه دانش‌آموزان، معلمان و والدین، تأکید و اظهار کرد: از تمام شرکت‌های فناورانه استان دعوت شد و استان سمنان این آمادگی کامل را دارد که تمام معلمان، دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی و خانواده‌های آن‌ها را با توجه به توانایی‌های موجود تحت پوشش طرح هوش مصنوعی قرار دهد.

مداح در ادامه افزود: به‌عنوان اولین استان نیز طرح تابستان فناورانه با ۱۶ موضوع در قالب متاورس، هوش مصنوعی، سواد رسانه‌، سواد مالی، سواد عاطفی، سواد انرژی، سواد بهره‌وری، سواد دینی، سواد زیست‌محیطی، گردشگری فناورانه، تربیت‌بدنی، صنایع خلاق، بازی‌سازی، نجوم و ستاره‌شناسی، پیاده‌سازی و اجرا می‌شود.

گفتنی است، در بخشی از نشست، مدیران کل مدعو با بیان نظرها و پیشنهادهای خود، آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را در زمینه راه‌اندازی مدرسه فناورانه و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اعلام کردند.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا