بین الملل

میقاتی: استعفا نمی‌دهم

میقاتی: استعفا نمی‌دهم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که وی از منصب خود استعفا نخواهد داد و باعث به تاخیر افتادن انتخابات پارلمانی پیشِ‌روی کشورش نخواهد شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» میقاتی گفته است: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف دولت، اجرای انتخابات پارلمانی است و ممکن نیست که من به سمت استعفا بروم تا این مسئله توجیهی برای تعطیلی انتخابات شود.

وی در حاشیه نشست هیات وزرا اشاره کرد: در سایه وجود نشانه‌های خارجی و با سفرهایی که من داشته‌ام، حمایتی بزرگ از لبنان و تلاشی وسیع برای کمک به آن دیده می شود؛ در حالی که در داخل شاهدیم برخی‌ها در مبارزات انتخاباتی خود به هر راهی متوسل می‌شوند و اشتباهاتی بزرگ دارند.

میقاتی در ادامه با انتقاد از تعارضات داخلی جریان‌های سیاسی لبنان گفت: بزرگ‌ترین بازنده این درگیری‌ها کشور ماست و به جای آن که دولت و مجلس باهم همکاری کنند، شاهد نزاع‌های بی‌فایده در کشوریم.

نخست‌وزیر لبنان در پایان اذعان کرد: حل مشکلات دردآور کشور ما با این روش عوام‌فریبانه که شاهدش هستیم، ممکن نیست و سرزمین‌مان هزینه خواهد داد. همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام، تنها راه خروج از بحران اتحاد همه ماست.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است در بیست و پنجم اردیبهشت ماه برگزار شود و برخی جناح‌های سیاسی مخالف در صددند تا آن را به تاخیر بیندازند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا