کرمان

شناسایی ۱۶۸ واحد تولیدی مشمول درج قیمت کالا در استان/ برگزاری جشنواره قیمت شفاف در کرمان

شناسایی ۱۶۸ واحد تولیدی مشمول درج قیمت کالا در استان/ برگزاری جشنواره قیمت شفاف در کرمان

به گزارش یولن از کرمان، محسن یزدان‌پناه امروز در نشست خبری اظهار داشت: طرح شفاف‌سازی در زمینه درج قیمت در کشور بر اساس دستور هیئت دولت و متولی آن وزارت صنعت در حال اجرا است.

وی گفت: در این طرح درج قیمت کالاها در چهار فاز است که فاز اول  آن در ۲۷ آذر سال جاری و آخرین فاز آن در ۳۰ بهمن ماه شروع شده است.

یزدان‌پناه بیان داشت: از اهداف اجرای این طرح حذف واسطه‌ها و حذف تخفیف‌های غیرضروری است، زیرا بر اساس تحقیقی که صورت گرفته از زمانی که کالا تولید و به دست مصرف کننده می‌رسد در این میان یک تعدادی کالاها را خریداری می کنند و با سود هنگفتی در این زمینه کسب می‌کنند و موجب می‌شوند کالاها افزایش قیمت داشته باشند.

 وی عنوان کرد: کالاهای در نظر گرفته برای این طرح به دو صورت مصرفی و سرمایه‌ای است که کالاهای  مصرفی مانند نوشیدنی گازدار و… حداکثر سود در نظر گرفته شده برای خرده‌فروشی ۳۰ درصد به قیمت کارخانه که بر روی کالاها درج شده باید اضافه و به فروش برسد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: کالاهای سرمایه‌ای مانند لوازم خانگی و …است که باید ۲۰ درصد به قیمت کارخانه اضافه و به فروش برسانند.

وی عنوان کرد: در استان کرمان حدود ۱۶۸ واحد‌ تولیدی را شناسایی کرده‌ایم‌ که حدود ۱۰۱ قلم‌ کالا در استان شامل این طرح می‌شوند که در مجموع این چهار فاز را انجام می‌دهند.

اجرای طرح درج قیمت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

در ادامه این نشست سینا خسروی معاون بازرگانی سازمان صمت اظهار داشت: جشنواره قیمت شفاف از فردا در شهرستان کرمان و خیلی از  شهرستان‌های استان بسته به تصمیمی که کمیته نمایشگاهی شهرستان آنها گرفته برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این جشنواره به‌دلیل ابلاغیه‌ای است که وزیر صنعت ۱۵ روز قبل به استانداران اعلام و تکلیف کردند، که بحث قیمت شفاف را به مردم بشناسانیم.

خسروی بیان کرد: بحث درج قیمت تولید کننده روی کالا کار بسیار خوبی است. در ابتدای راه ممکن است دچارمشکلات و حواشی شود و نارضایتی‌های از سوی افرادی که سودشان را از دست داده‌اند به وجود آید، اما کم‌کم جلو برویم این قضیه در بین مردم جا می‌افتد.

وی افزود: در زمینه برگزاری این جشنواره تاکید بر نمایشگاه عرضه مستقیم، فروشگاه‌های منتخب و تعاونی‌هایی که اعلام آمادگی می‌کنند، است.

خسروی بیان داشت: در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این زمینه ورود کرده‌اند و طرح قیمت شفاف در حال اجراست.

وی ادامه داد: نمایشگاه عرصه مستقیم مواد غذایی از ۲۴ تا ۲۹  اسفندماه سال جاری در محل سایت بین‌المللی نمایشگاه جنوب‌شرق واقع در جاده کرمان – باغین از ساعت ۱۰ صبح  تا ۲۲ شب به‌صورت یکسره باز است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت شمال استان کرمان ابراز داشت: در این نمایشگاه ۱۲ درصد بر  قیمت کارخانه افزوده می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا