کرمان

اجرای پویش ملی لبخند ایران در مناطق حاشیه نشین استان کرمان

اجرای پویش ملی لبخند ایران در مناطق حاشیه نشین استان کرمان

به گزارش خبرگزاری یولن به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان ، میر میثم مهدوی مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان اعلام کرد : پویش ملی “لبخند ایران” که سومین سال اجرای خود را پشت سر میگذارد، به همت جمعیت امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری گروه‌های جهادی دانشجویی، در استان کرمان آغاز شده است.

وی افزود : این پویش که از ولادت امام حسن عسکری (ع) آغاز و تا شب یلدا ۳۰ آذر ماه امسال ادامه دارد، با هدف حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان کم‌بضاعت و کم برخوردار مناطق حاشیه‌نشین راه‌اندازی شده است. 

او بیان داشت : این اقدام، علاوه بر بهبود وضعیت آموزشی این کودکان نوجوانان و جوانان قصد دارد لبخندی از امید و آرامش را بر چهره خانواده‌های آن‌ها بنشاند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان اظهار داشت : در این طرح که شامل پویش های متعددی هم چون نذر کتاب، نذر خون، لبخند رهایی، طرح همسفره، طرح صندوق های قرض الحسنه، نمایشگاه جهادی، کتابخانه سیار و خوابگاه شاد می شود ؛ دانشجویان جهادگر در قالب اردوهای کوتاه مدت یک یا دو روزه لبخند رضایت و شادی را بر لبان نوجوانان و جوانان مناطق محروم حاشیه نشین می نشانند. 

وی گفت : پویش “لبخند ایران” به دانش‌آموزان و دانشجویان کمتر برخوردار حاشیه نشین شهرها نشان داده که هیچ چیزی غیرممکن نیست و آنها را به این باور و اعتماد به نفس می رساند که می توانند به هر چه که می خواهند برسند. 

او افزود : پویش لبخند ایران حاوی این شعار مهم است که پایان تلخ نیست، بلکه آغاز روشن است.

مهدوی تاکید کرد : پویش “لبخند ایران” پلی است میان دانشجویان و محرومان و میان امید و واقعیت ؛ این پویش تنها کمک مالی و آموزشی محدود و موقت نیست بلکه معنای دیگری دارد و آن امید به آینده‌ای است که روشن‌تر از امروز است. 

وی گفت : خانواده‌های حاشیه نشین می‌دانند که این حرکت، ضمن زدودن گرد نا امیدی و ضعف از وجود فرزندانشان، آنها را به آینده‌ای بهتر و روشن‌تر هدایت می‌کند. 

او اعلام کرد : شعار کلیدی و الهام بخش پویش لبخند ایران،  “ما می توانیم” است.

46

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا