سلامت

وزارت بهداشت مجوز تاسیس پارک علم و فناوری در حوزه سلامت صادر می‌کند

وزارت بهداشت مجوز تاسیس پارک علم و فناوری در حوزه سلامت صادر می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت یولن، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: با رویکرد تحقق شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان، علاوه بر پارک های علم و فناروی که مجوز خود را از وزارت علوم دریافت می کنند و مزایای قانونی به آنها تعلق می گیرند، امروز هیات وزیران مصوب کرد که وزارت بهداشت هم بتواند مجوزهای تاسیس این پارک ها را در حوزه تحصصی این وزارتخانه تاسیس کند و همه مزایای مشمول پارک ها نیز به آنها تعلق گیرد تا شاهد رشد و شتاب در حوزه شرکت های دانش بنیان تخصص بهداشت درمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه جلسه امروز هیات دولت به ریاست آیت‌الله رییسی برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی از تامین برخی از داروهای آنتی بیوتیک و دلیل در تاخیر و قصور ارایه شد و وزیر بهداشت  نیز گزارشی در این خصوص ارایه کرد.

سخنگوی دولت افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گزارشی از این موضوع و بانک مرکزی هم درباره ارز به هیات وزیران ارایه کردند.

بهادری جهرمی با برشمردن مصوبات هیات دولت گفت: یکی از مصوبات موافقت با طرح شناورسازی ساعات کاری در دستگاه‌های اجرایی در استان تهران بود و قرار است تا پایان آبان این کار انجام و گزارشی در پایان این ماه ارایه شود.

وی افزود: در جلسه امروز آیین‌نامه اختصاص سهمیه قیر برای راهسازی روستایی و شهری به تصویب رسید.

بهادری جهرمی ادامه داد: همچنین اساسنامه صندوق ملی مسکن که پیش از این به تصویب رسیده و برای شورای نگهبان ارسال شده و ایراداتی به آن وارد شده بود، با قید فوریت در دستور کار دولت قرار گرفت و ایرادات موردنظر شورای نگهبان اصلاح و برای این نهاد ارسال شد تا با سرعت بیشتری بتوانیم طرح ملی مسکن ملی و تامین منابع مالی لازم در این حوزه را اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به فرایند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و توسعه مبادلات تجاری بین ما و کشور هندوستان، امروز لایحه‌ای به منظور معاضدت حقوقی در امور مدنی و تجاری از سوی وزیر دادگستری پیشنهاد شد که مورد موافقت دولت قرار گرفت.

بهادری جهرمی یادآور شد: امروز مصوبه‌ای هم برای اصلاح آیین‌نامه شورای اطلاع‌رسانی دولت با هدف ارتقاء جایگاه این شورا و تقویت زیرساخت‌های لازم برای تقویت اطلاع‌رسانی و پاسخگویی و روشنگری برای مردم، به تصویب رسید که بر اساس آن دستگاههای جدیدی به ترکیب این شورا اضافه شدند و حوزه صلاحیت و اختیارات این شورا نیز افزایش یافت.

به گفته وی، در این اصلاحیه امکان تشکیل کارگروه‌های تخصصی و الزام دستگاه‌های اجرایی به تشکیل کارگروهی برای هماهنگی بیشتر و اقدامات رسانه‌ای فراهم شد و به تصویب دولت رسید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا