بین الملل

سفر غیرمنتظره وزیر خارجه دولت سایه انگلیس به افغانستان

سفر غیرمنتظره وزیر خارجه دولت سایه انگلیس به افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان یولن، «دیوید لمی» وزیر خارجه دولت سایه به همراه «پریت گیل» وزیر سایه توسعه بین‎‌المللی انگلیس در سفری از پیش اعلام نشده برای بررسی وضعیت افغانستان وارد کابل شدند.

به گزارش «گاردین»،وزیر خارجه دولت سایه انگلیس هدف سفر خود به انگلیس را توجه به بحران انسانی در افغانستان عنوان کرده و گفته است که دولت شهرت بین‌المللی انگلیس را تنزل داد و با مدیریت فاجعه‌بار خروج از افغانستان در تابستان گذشته، سبب کاهش امنیت جهان شد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که اخیرا مجلس انگلیس گزارش تحقیق و تفحص از چگونگی خروج نظامیان این کشور از افغانستان را منتشر کرده و گفته است که خروج توام با هرج و مرج نظامیان انگلیس از افغانستان به دنبال ناکامی در رهبری، برنامه‌ریزی و عدم آمادگی مقامات ارشد نظامی و سیاسی این کشور رخ داده است. 

 

سفر غیرمنتظره وزیر خارجه دولت سایه انگلیس به افغانستان

 

لمی در ادامه تاکید کرد: امروز میلیون‌ها غیرنظامی در افغانستان از گرسنگی رنج می‌برند و حتی برخی مجبور به فروش اعضای بدن برای تغذیه خانواده‌هایشان هستند.

وزیر خارجه دولت سایه در پایان تاکید کرد که دولت انگیس باید به تعهد خود برای کمک به مردم افغانستان پایبند باشد و یک راهبرد منظم برای رسیدگی به بحران گرسنگی در این کشور تدوین کند.

گاردین نوشت: سطح کمک‌های مالی به افغانستان بسیار کمتر از میزان نیاز این کشور بوده و ادامه تحریم‌های آمریکا بحران این کشور را پیچیده‌تر می‌کند.

براساس این گزارش، لمی قرار است در این سفر از یک بیمارستان کودکان تحت مدیریت سازمان جهانی بهداشت، یک مرکز جوانان، یک برنامه حمایت از کودکان یونیسف و آوارگان داخلی دیدار کند. 

انتهای پیام/ ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا