بین الملل

هماهنگی مقامات بیروت قبل از مذاکرات غیرمستقیم با تل‌آویو

هماهنگی مقامات بیروت قبل از مذاکرات غیرمستقیم با تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور  این کشور امروز (شنبه) در کاخ بعبدا با هم دیدار و درباره تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» عون و میقاتی در این دیدار که یک ساعت و پانزده دقیقه به طول انجامیده، درباره گفت‌وگوها با میانجی‌گر آمریکایی درخصوص استخراج گاز رژیم صهیونیستی از منطقه مورد مناقشه و دیگر تحولات مهم این کشور صحبت کرده‌اند.

«آموس هوکشتاین» میانجی‌گر آمریکایی قرار است دو روز دیگر (دوشنبه) به بیروت برود و مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی را آغاز کند. پرونده‌ای که با رسیدن کشتی یونانی برای استخراج گاز از میدان «کاریش» باز و باعث واکنش‌های جدی لبنان شده است.

میشل عون پیش از این اعلام کرده بود که که کشورش از میانجی‌گر آمریکایی درخواست خواهد کرد تا مذاکرات غیرمستقیم با «اسرائیل» بر سر تعیین مرزهای دریایی را فعال کند.

امروز (شنبه) وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرستاده ویژه این کشور هفته آینده برای بررسی بحران انرژی لبنان به این کشور سفر می‌کند. این بیانیه افزود که هوکشتاین مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در حوزه امنیت انرژی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ ژوئن در بیروت خواهد بود و گفت‌وگوهای خود را آغاز خواهد کرد.

روز یک‌شنبه هفته گذشته، روزنامه لبنانی النهار از ورود  یک کشتی «اسرائیلی» برای استخراج و ذخیره‌سازی گاز مایع به میدان «کاریش» که منطقه مورد مناقشه با کشور لبنان است، خبر داده بود. بین لبنان و مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی، منطقه مورد مناقشه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع وجود دارد که بر اساس نقشه‌های موردپذیرش و مقبول نزد سازمان ملل هستند؛ این منطقه سرشار از نفت و گاز است.

این اقدام رژیم صهیونیستی باعث واکنش‌های بسیاری در لبنان شد. «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور این کشور، تجاوز دشمن رژیم صهیونیستی به منابع آبی لبنان را امری بی‌نهایت خطرناک توصیف کرد؛ امری که می‌تواند به ایجاد تنش‌هایی با عواقب نامعلوم منجر شود.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا