بین الملل

«قزاق بایف»: توسعه همکاری با کشورهای همسایه در دستور کاردولت قرقیزستان

«قزاق بایف»: توسعه همکاری با کشورهای همسایه در دستور کاردولت قرقیزستان

 به گزارش خبرنگار یولن در بیشکک، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه با روسای بخش‌های ساختاری وزارت امور خارجه، سفرای این کشور، نمایندگی‌های دائمی در سازمان‌های بین‌المللی و سرکنسول‌های قرقیزستان در قالب ویدئو کنفرانس دیدار و در مورد توسعه همکاری با کشورهای دوست و وضعیت بین المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، بر اهمیت برگزاری مراسم در چارچوب جشن سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای ذیربط و اجرای برنامه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های اولویت دار تاکید کرد.

قزاق بایف ضرورت ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌های توسعه با ترکمنستان، عربستان سعودی، امارات، ایران، آذربایجان، ترکیه، ایتالیا و صندوق سازمان کشورهای ترک را به عنوان یکی از وظایف اصلی نمایندگان وزرات خارجه قرقیزستان اعلام کرد.

وی همچنین به نمایندگی‌های خارجی قرقیزستان بر لزوم رویکرد فعالانه برای برگزاری مجامع تجاری، ارائه‌ها و نمایشگاه‌ها در زمینه‌های فرصت‌های سرمایه گذاری و گردشگری قرقیزستان و مشارکت فعال در کنفرانس‌ها، میزهای گردها در مورد موضوعات بین المللی تاکید کرد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد دستور کار بین المللی از جمله وضعیت اوکراین و افغانستان گفت‌وگو کردند.

همچنین تأثیر تحریم‌های روسیه بر اقتصاد قرقیزستان و راه‌های به حداقل رساندن پیامدهای منفی آن بر کشور و بر مردم قرقیزستان در خارج از کشور مورد توجه قرار گرفت.

شرکت کنندگان در مورد امکان تنوع بخشیدن به اقتصاد قرقیزستان، افزایش حجم محصولات صادراتی، مشکلات تامین امنیت غذایی و انرژی و ایجاد صلح مرزی بحث کردند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا