چهارمحال و بختیاری

اطلاعیه مجمع عالی بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری 

اطلاعیه مجمع عالی بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری 

به گزارش خبرگزاری یولن چهارمحال وبختیاری متن اطلاعیه مجمع عالی بسیج عشایری سپاه استان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به ساحت منجی عالم بشریت و درود بر روح پر فتوح امام راحل”رضوان الله علیه ” و ارواح طیبه شهداء به خصوص شهدای عشایر و سلام به پیشگاه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سلام بر عشایر عزیز ایران اسلامی که دیدار تاریخی آنان با امام عزیزمان در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۸ میثاق جاودانه عشایر با آرمانهای امام راحل و انقلاب در کشور عزیزمان ایران اسلامی را رقم زد.

بدین مناسبت سازمان بسیج مستضعفین این روز را بسیج عشایری نامگذاری نمودند و امام راحل در این دیدار” عشایر را ذخائر انقلاب نامیدند. ” و این سخن گهر بار درباره این قشر زحمتکش و ولایت مدار برای همیشه ماندگار شد.

همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص خدمات و وظایف اقتصادی، امنیتی و فرهنگی عشایر می فرمایند :

“عشایر از قدیم یک قشر تولید کننده و مایهی برکت برای کشور بوده اند و مسئولان موظف هستند به امور عشایر برسند و مشکلات احتمالی آنها را برطرف کنند”.
“عشایر مرزنشین مومن، غیور و شجاع باید همانگونه که از خانه و منطقه و میهن خود دفاع می کنند از مرزهای جمهوری اسلامی نیز دفاع کنندو امروز وظیفه تک تک عشایر مومن کشور دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که باید با قوت و قدرت دفاع کند “
“این پیوند فامیلی و خانوادگی در بافتهای عشیره ای یکی از نقاط قوت مجموعه های عشایری است این ارزش ارتباطات فامیلی و خانوادگی در محیطهای عشایری را پاسداری کنید و حفظ کنید که بسیار با ارزش است. “
بیش از ۴۰ سال از فرمان مبارک معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل و راه اندازی بسیج مستضعفین این شجره طیبه ی پربار و سراسر افتخار می گذرد ودر مقابله همه توطئه های دشمن در دوران جنگ و انقلاب توانسته است تجارب بسیار ارزشمندی را در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دفاعی کسب نماید و الگوئی مناسب و شایسته پیشروی همه مستضعفان و مسلمانان را در اقصی نقاط جهان قرار گیرد و امید به پیروزی و حاکمیت عدالت را در دل آنها زنده و نهادینه کند.

اکنون که دشمنان انقلاب اسلامی پس از سالها تلاش نتوانستند در عرصه نظامی به موفقیتی دست یابند بر آن شدند که در عرصه اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

عشایر کشور از نگاه راهبردی یکی از مهمترین ابزار های هویت اقتدار و منافع ملی به شمار می آید که با نگاه راهبردی به این موضوع می توان سهم مهمی از منشا قدرت را در این قشر از جامعه جست و جو کرد زیرا عشایر می توانند در راستای تولید و فرآورده های گوشتی و صنایع تبدیلی میزان تولید ناخالص کشور را افزایش دهنداز طرف دیگر با توجه به هجمه وسیع دشمنان انقلاب اسلامی در اطراف مرزهای کشور با حمایت و سازماندهی و آموزشهای کافی در مقابل تهاجمات احتمالی مزدوران ایستادگی نمایند و امنیت نسبی را برای کشور به ارمغان بیاورند.

سازمان بسیج عشایری و عشایر سلحشور و با غیرت عشایر استان برای تحقق خواسته بر حق رهبر عظیم الشان انقلاب و تحقق شعار سال با عزمی راسخ و استوار جهت حمایت از تولید داخل با شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم ” و توجه ویژه به عرصه های اقتصاد در این جبهه اعلام آمادگی می نماید و مطمئناً پراکندگی و صعب العبور بودن مناطق عشایری هیچ تاثیری بر عملکرد و عزم راسخ در جهت خدمت رسانی نخواهد داشت.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا