سیاسی

اظهارات مهم وزیر کشور درباره مهاجران افغان و انتخابات استانداران /قصد مهاجرستیزی نداریم ولی…/تهران محل آزمون و خطا نیست

اظهارات مهم وزیر کشور درباره مهاجران افغان و انتخابات استانداران /قصد مهاجرستیزی نداریم ولی…/تهران محل آزمون و خطا نیست

به گزارش خبرگزاری یولن، اسکندر مومنی، وزیر کشور پیش از ظهر سه‌شنبه( اول آبان ۱۴۰۳) در مراسم معارفه معتمدیان استاندار جدید و تودیع فخاریان به عنوان استاندار پیشین تهران در وزارت کشور، یاد شهدای مقاومت از جمله سیدحسن نصرالله و یحیی سنوار را گرامیداشت و اظهار کرد: شهادت رهبران مقاومت، جبهه مقاومت را متحدتر و مقاومت تر خواهد کرد.

بنا بر روایت ایسنا وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در دوران فعالیت‌های انتخاباتی موضوعات مختلفی را از جمله وفاق و همبستگی ملی مطرح کرد. اعتقاد وی بر این است که ایران متعلق به همه ایرانیان است و اداره کشور باید اداره همه نگاه‌ها و جریان‌های سیاسی، اقوام مذاهب  صورت بگیرد بوده و بر این اساس، کابینه را انتخاب کردند که مجلس به همه کابینه رای اعتماد دادند. ما هم در وزارت کشور باید بر همین سبک عمل کنیم. ملاک انتخاب استانداران در عین دارا بودن شرایط عمومی، کارآمدی و شایستگی است. این‌که این فرد شایسته از چه تفکر، قومیت و مذهب است، تفاوتی ندارد. همه اهل ایران هستیم.

وی یادآور شد: اولین استاندار اهل سنت در کردستان پس از پیروی انقلاب اسلامی در این دولت انتخاب شد. اولین استاندار عرب  در این دولت انتخاب شد. برای اولین بار یک خانم در کردستان فرماندار شد. وفاق ملی اعتقاد دولت چهاردهم است. ملاک ما شایستگی است نه وابستگی به موضوع خاصی.

وزیر کشور ادامه داد: استان تهران ظرفیت‌ها و اهمیت بسیاری دارد. استاندار این استان باید بیشترین قرابت را به وفاق ملی داشته باشد. فخاری استاندار قبلی صداقت، سلامت داشته و پرکار است. کارنامه وی درخشان است. معتمدیان برای استان تهران با فاصله از دیگر گزینه‌ها، نمره بالایی آورد. تهران محل آزمون و خطا نیست و استاندار این استان باید کارنامه خوبی داشته باشد. او در خراسان جنوبی، رضوی، آذربایجان غربی بسیار موفق بوده است تحصیل کرده رشته اقتصاد است. سه استان قبلی خواهان حضور معتمدیان در استان‌های خود بودند. روحیه وی وفاق و تعامل و استفاده از ظرفیت‌هاست.

وی با بیان این‌که «نباید اجازه داد پدیده های اجتماعی به مسائل امنیتی تبدیل شوند»، گفت: یکی دیگر از ویژگی های معتمدیان توجه به همین مساله یعنی حل مسائل اجتماعی با رویکرد فرهنگی است.

وی با اشاره به چالش‌های استان تهران هم گفت: استان تهران مهاجرپذیرترین استان است. در استان چالش تامین آب داریم. حمل و نقل عمومی، ترافیک و آلودگی هوا دیگر چالش‌های استان است ولی این چالش‌ها قابل حل است. افزایش آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی در استان تهران وجود دارد. این چالش‌ها باید در اولویت استاندار باشد. نگاه متوازن باید به استان شود.

مومنی ادامه داد: حضور گسترده اتباع در استان چالش دیگری است. ساماندهی اتباع مجاز وطرد غیرمجازها در اولویت باشد. ما قصد مهاجرستیزی نداریم ولی هیچ کمک بین المللی برای مهاجرین انجام نمی‌شود و ظرفیت این تعداد مهاجران را نداریم.

وی افزود: باید به مردم احترام گذاشته شود. مردم باید تغییر را احساس کنند. امروز ما باید بهتر از فردا باشد. احترام به مردم هیچ هزینه‌ای ندارد ولی موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود. با وفاق ملی و همبستگی می‌توانیم به اعتلای ایران کمک کنیم. تهران ظرفیت های زیاد اما چالش‌های مختلف هم دارد ولی می‌توانیم بر آن‌ها فائق آییم.

2727

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا