بین الملل

المیادین: «سلام فرمانده» به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است

المیادین: «سلام فرمانده» به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، سرود ایرانی «سلام فرمانده» که در وصف امام زمان(عج) و آمادگی کودکان برای ایستادن در کنار منجی عالم بشریت سروده شده و  به صورت یک پویش مردمی گسترده، شهر به شهر در ایران اسلامی خوانده می‌شود، سوژه یکی از گزارش‌های ویژه شبکه المیادین لبنان شد.

 شبکه المیادین با انتشار گزارشی تصویری از این اجتماع بی‌نظیر و گسترده در ایران  برای استغاثه به امام زمان(عج) و سرود خواندن برای آن امام غایب، نوشت: «سرود “سلام فرمانده” در استان‌ها و شهرهای ایران به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده و نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از مناطق دیگر جهان از جمله سنگال، کشمیر، فلسطین، سوریه، لبنان و عراق و نیز در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیجیتال به طور موثری در حال انتشار است».

خبرنگار شبکه المیادین در تهران، با انتشار بخش‌هایی از اجتماع هزاران نفری مردمی برای خواندن این سرود، در توصیف حال و هوای حاکم بر شرکت‌کنندگان در اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» می‌گوید: «مقابل این صحنه باشکوه و حضور مردمی غیر قابل شمارش، یک تصویر از خانمی که عبارات این سرود را با زبان اشاره و از صدق دل می‌خواند و عشق خود به امام زمانش را بیان می‌کند؛ کافی است که خلاصه‌ای از بسیاری از امور را نشان دهد».

 

 

گزارشگر المیادین در ادامه می‌گوید: «این صحنه‌ای است که ما در استانها و شهرهای دیگر ایران دیده‌ایم و می‌بینیم. کوچک و بزرگ و کودکانی که سن آن‌ها زیر ده سال است، با روحی متحد، سرود عهد با امامی که منتظرش هستند، با عشق و اشتیاق می‌خوانند: سلام فرمانده».

«قاسم عوض بیگی» نویسنده و کارگردان ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار المیادین در خصوص انتشار این اثر گفت که مردمی که این اثر را دوست داشتند و خانواده‌های کودکانی که شاهد اقبال آن‌ها به این سرود بودند از تیم دست‌اندارکار این نماهنگ خواستند که به شهرها و استانهای آن‌ها بروند و این سرود را اجرا کنند. تا به جهان بگویند: بله ما از امام و رهبر خود حمایت می‌کنیم.

وی افزود که سلام فرمانده، یک اصطلاح نزدیک و ملموس برای جامعه ایرانی است و حمله معارضان و دشمنان به آن، حتی به انتشار بیشتر آن کمک کرد. معارضان و دشمنان از این می‌هراسند که انتشار این سرود، روحیه انقلابی را در نسل‌های بعدی در ایران بازسازی کند.

در ادامه گزارش المیادین آمده است: «سلام فرمانده؛ سرودی که امروز در هر خانه‌ای در ایران می‌شنویم دارای محتوای فرهنگی و انسانی با آهنگی تاثیرگذار و واژه‌هایی نورانی است. سرودی که به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده و حتی از مرزهای ایران عبور کرده و به برخی کشورهای عربی و آفریقایی رسیده است».

نیمه شعبان مصادف با ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ بود که نماهنگی با عنوان «سلام فرمانده» با نوای «ابوذر روحی» اجرا شد؛ سرودی با مضامین ساده و دلنشین. نماهنگ این سرود در صحن و سرای مسجد مقدس جمکران بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی سپس در رسانه ملی پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. اگرچه مخاطب سنی این اثر «دهه نودی‌ها» هستند، اما فرم موسیقی این سرود باعث شده که بزرگ‌تر‌ها نیز با کودکان خود همنوا شوند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا