به گزارش خبرگزاری یولن، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظّم کل قوا، به مناسبت سیوششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، در مسجد مالک اشتر ستاد فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به روایتی از امام باقر(علیه السلام) اظهار داشت: امام باقر(علیه السلام) می فرماید «الإبقاءُ عَلی العَمَلِ أشَدُّ مِن العَمَلِ؛ نگهداری عمل، از خود عمل دشوارتر است». یعنی مسلمان بودن مهم است اما مسلمان ماندن مهم تر است؛ مؤمن بودن مهم است مؤمن ماندن مهم تر است؛ انقلابی بودن مهم است اما انقلابی ماندن مهم تر است؛ اصل انقلاب مهم است اما صیانت و نگهداری و حفاظت از انقلاب مهمتر است.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظّم کل قوا با اشاره به ۱۴ خرداد ماه و سالروز ارتحال امام راحل تصریح کرد: ۱۴ خرداد یادآور دو حادثه است؛ نخستین حادثه رحلت امام خمینی(ره)، به عنوان بزرگترین رهبر برای بزرگترین انقلاب، برای مردم ما که دلبستگی زیادی به این رهبر داشتند، حادثه بسیار دردناک بود. خاطره دوم؛ این روز، یادآور اقدام بسیار به جا و سریع مجلس خبرگان در جهت انتخاب رهبری بعد از امام راحل بود و آن انتخاب شایسته ترین، مدیر ترین، شجاع ترین با جامعیت لازم و کامل یعنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای(مدظله العالی) به رهبری انقلاب بود.
وی با طرح این سؤال که اگر بخواهیم شخصیت امام راحل و نقش امام(ره) را در تاریخ معاصر و پدیداری این انقلاب مورد ارزیابی قرار بدهیم تاریخ گذشته را مرور و نقش امام را در تحولات مورد بررسی قرار بدهیم؟ افزود: بخش اول پیشینه انقلاب است؛ این انقلاب مربوط به ۱۰ سال و پنجاه سال و صد سال اخیر نبود یک پیشینه بسیار زیادی در پهنه تاریخ دارد، اولین نکته این است که مهم ترین حادثه ای که بعد از پیامبر(صلی الله علیه و آله) رخ داد اخلال در پدیده غدیر بود؛ یعنی در رابطه با میراث گرانسنگ پیامبر(صلی الله علیه و آله)، پس از رحلت ایشان، کسانی که می بایست حافظ امامت و ولایت باشند خیانت کردند و قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) را از صحنه حکومت و سیاست کنار زدند. مهم ترین خیانتی که به جامعه بشری شد همین کنار زدن قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) از صحنه حکومت و سیاست و از هرم قدرت بود.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه بعد از ۱۵ قرن یک فقیه جامعالشرایط یعنی امام خمینی(ره)، قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) را به عنوان میراث پیامبر(صلی الله علیه و آله) در هرم حکومت قرار داد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بعد از ۱۵ قرن مفاد حدیث ثقلین را عمل کردند و در راستای تداوم جریان غدیر و جایگاه امامت و ولایت و قرآن در جامعه، با شکل گیری انقلاب اسلامی، به حدیث ثقلین عمل شد و قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) در هرم حکومتی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تا قرن هفتم، قریب به شش قرن قدرت در اختیار بنی امیه و بنی عباس قرار گرفت، گفت: تقریبا در قرن هفتم بود که عباسیان سقوط کردند و شش قرن بر مسلمانان حکومت کردند و بلاهایی بر سر مسلمانان آوردند که حد و حساب نداشت و اگر ائمه معصومین (علیهم السلام) نبودند امروز اثری از قرآن و عترت نبود.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظّم کل قوا با بیان اینکه با رجوع به تاریخ در می یابیم که در طول ۳۰۰ سال اخیر اسلام در حوادث مهم بین المللی غایب و در حوادث جهان نقش چندانی نداشته است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی و با قرار گرفتن قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) در هرم حکومتی، اسلام در حال نقش آفرینی و اثربخشی در جوامع بشری است.
وی با اشاره به مقاطع تاریخی که اسلام نتوانست در آن نقش آفرینی کند، تصریح کرد: مقطع اول رنسانس، یعنی انقلاب کبیر فرانسه بود؛ این انقلاب پیامدهای بسیار خطرناکی برای دین و اسلام داشت، ۳ پیامد مهم
یعنی با «تکیه بر اصالت انسان، انسان را جای خدا گذاشتند»،«عقل را جای وحی» و«دنیا را جای آخرت گذاشتند»، البته در اصل هدفشان تقابل با مسیحیت بود اما متاسفانه بدون توجه به مکتب اسلام با مبانی و اصول اسلام و دین به مقابله برخاستند.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به دومین مقطع تاریخی عدم حضور و نقش آفرینی اسلام گفت: دومین اتفاق مهم، انقلاب شوروی بود، انقلاب شوروی ضربه ای که به اسلام زد کمتر از انقلاب کبیر فرانسه نبود، آنها انسان را جای خدا گذاشتند اما انقلاب شوروی ماده را به جای خدا قرار داد، انقلاب کبیر فرانسه عقل را جای وحی گذاشت اما انقلاب شوروی تجربه را جای وحی قرار داد و هر دو به طریقی به اسلام ضربه زدند.
وی با اشاره به اینکه کارل مارکس، فیلسوف آلمانی، در واقع عبارت “دین، افیون تودههاست” را در کتاب “نقد فلسفه هگل” به کار برده است، تصریح کرد: کارل مارکس با این عبارت بیان میکند که دین، به عنوان یک نوع تسلی و امید دروغین، باعث میشود که مردم از مشکلات و نابرابریهای اجتماعی در جامعه غافل بمانند. مفهوم این کلام این است که بانیان مارکسیسم اسلام را نشناختند و حرکت امام ثابت کرد که دین به تنها افیون و مخدر نیست، بلکه دین اسلام محور ایجاد انقلاب ها، نهضت ها بوده و هست.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظّم کل قوا با رد ادعای کارل مارکس، فیلسوف آلمانی در خصوص دین گفت: انقلاب اسلامی حاکمیت دین و اسلام و قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) را به صحنه آورد و پیشرفت این کشور اسلامی با حاکمیت اسلام به گونه ای بوده است که امروز دنیا روی قدرت دفاعی ایران به ویژه موشکهای بالستیک و صنعت پهپادی ایران در حال مانور دادن است و قدرت دفاعی، هسته ای و توانمندی های نظام محصول انقلاب امام راحل است که رهبر معظم انقلاب پس از با صلابت، هوشمندی و آینده نگری عوامل اقتدار ایران را به منصه ظهور رساندند.
وی در مورد وضعیت ایران با بیان اینکه انقلاب اسلامی، سلطه آمریکا بر تار و پود ایران با مهره ای به اسم رضاخان را برهم زد، افزود: ایران در دوران رضاخان و فرزندش محمّدرضا تحت استعمار و سلطه آمریکایی ها بود اما امام راحل با تشکیل انقلاب به کشور عزت داد، در پیش از انقلاب جرئت سخن گفتن در رابطه به قدرتهای استکباری را نداشتیم اما امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با انقلابی که امام راحل شکل داد، در برابر ترامپ که خود را کدخدا و دیکتاتور دنیا معرفی می کند و برای تعطیلی صنعت هسته ای ایران رجز خوانی می کند می فرماید «این ها غلط زیادی است» این نشانه استقلال و قدرت سیاسی کشور است که تحت استعمار و سلطه بیگانگان نیست و رهبری با اقتدار، استقلال و عظمت سخن می گوید.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به تحولات در پرتو انقلاب «روح الله» تصریح کرد: یکی از تحولات انقلاب امام راحل، تلاقی بین قرآن و عترت اهل بیت(علیهم السلام) در هرم قدرت بعد از ۱۵ قرن بود؛ «احیای غدیر» دومین تحول انقلاب اسلامی بود، من نمیدانم خداوند متعال چه شأنی برای حضرت امام(ره) در قیامت در نظر گرفته است؟! و چه جایگاهی برای ملت ایران پیش بینی کرده است؛ با وجود اینکه خواص آن روز در تحقق بخشیدن به فلسفه غدیر خیانت کردند؛ اما امام راحل غدیر را احیا کرد و مردم ایران در برکات و ثواب احیای غدیر سهیم هستند، امام، رهبری انقلاب و مردم ایران احیاگر و تحقق بخش فلسفه غدیر شدند و این افتخار بزرگی برای ایران و ایرانی است.
وی با اشاره به دیگر ثمرات و اثرات و تحولات شکل گرفته به واسطه انقلاب اسلامی گفت: «تبدیل ایران از کشور وابسته با محوریت یک نوکر دست نشانده به یک قدرت با ظرفیت تاثیرگذاری در عرصه بینالمللی»،«احیای اسلام بر اساس اصالت الله نه بر اساس اصالت ماده» ،«ارائه یک چهره از شخصیت و رهبری الهی» از تحولات شکل گرفته در سایه انقلاب اسلامی است، جهان تا قبل از انقلاب اسلامی رهبران برجسته را مانند گاندی، تیتو و امثال اینها می شناخت اما اکنون نام خمینی و خامنه ای به عنوان رهبران برجسته بر تارک تاریخ در عرصه بین الملل جلوه گری دارد .
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظّم کل قوا با بیان اینکه ارتقای قدرت دفاعی ایران یکی از دستاوردها و محصول انقلاب امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: امروز توانمندی دفاعی و اقتدار نظامی کشور در دنیا برتر و برجسته و غیر قابل کتمان است و دوست و دشمن به توانمندی و قدرت دفاعی ایران اسلامی اذعان دارند، با وجود بالاترین جایگاه دفاعی در سطح بین المللی اما به دنبال جنگ نیستیم ولی در دفاع تردیدی نداریم.
وی با اشاره به «الگوی تلفیق بین دین و دموکراسی» به عنوان تحول انقلاب امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی معجزه کرد این انقلاب هم الهی است هم مردمی؛ حق حاکمیت با خداست و قدرت حاکمیت با مردم است؛ با مطالعه دقیق و کامل می گویم اسرائیل و آمریکا یقین دارند که قدرت آینده از آن اسلام است و ایران در مسیر جهانی سازی دین و قدرت به رهبری امام زمان(عج) است اما اسرائیل و آمریکا می خواهند تا آخرین قدرت و تا آخرین نفس خود ایستادگی کنند و لذا رسالت رهبری انقلاب و ملت ایران در این عصر بسیار سنگین و در عین حال بسیار مقدس است.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به اینکه شناخت اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی شکل گرفته از سوی امام خمینی(ره) نیازمند بررسی دقیق و جامع و کامل یک پیشینه آن از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله) تا زمان شکل گیری انقلاب اسلامی است، گفت: امام راحل آمد و با انقلاب اسلامی اسلام را زنده کرد؛ پیش از انقلاب اسلامی، ایران ژاندارم و حافظ منافع آمریکا بود اما امروز معادله تغییر کرده است و ایران امروز در بین «آمریکا»، «چین»، «روسیه» و «هند» به عنوان پنجمین قدرت تاثیرگذار مطرح است.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظّم کل قوا در پایان از مجموعه فرماندهان، کارکنان و خانواده های حافظان امنیت کشور و اقدامات فراگیر و گسترده آنان تشکر و قدردانی کرد.
۳۱۲۲۲۲