همدان

اهدای ۷ هزار کتاب به کتابخانه‌های عمومی تویسرکان

مهدی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در تویسرکان رتبه اول در سرانه زیربنا در استان همدان را متعلق به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان دانست و اظهار کرد: ۹ کتابخانه شهری و روستایی در شهرستان تویسرکان به جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌دهد.

وی از اهدای حدود ۷ هزار جلد کتاب از ابتدای سال تاکنون به کتابخانه‌های عمومی تویسرکان خبر داد و افزود: از این تعداد کتاب ۴ هزار و ۳۰۰ نسخه توسط خیر نیک‌اندیش خلیل‌الله بیات به کتابخانه بعثت روستای سید شهاب هدیه شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه تاکنون یک‌هزار و ۳۵۰ نفر از تویسرکان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند گفت: این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی و در رده سنی کودک، نوجوان و جوانان از ۲۲ خردادماه با محوریت فضای مجازی آغاز شده و فرصت نهایی برای شرکت نیز یکم آبان است.

وی به کسب رتبه برتر کشوری به عنوان برگزیده نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» توسط اعضای کتابخانه بامداد اشاره کرد و برگزاری پویش معرفی کتاب توسط کتابداران «هر کتاب، یک کتابخوان» مسابقه کتابخوانی کتاب «خاطرات ایران»، تجهیز سه کتابخانه به وای‌فای رایگان، تجهیز کتابخانه رضی‌الدین آرتیمانی به پایگاه مگاپیپر به عنوان میز مرجع مجازی، مسابقه «دوست من کتاب، دوست من طبیعت» را برخی از فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد.

کریمی با اشاره به اهدای زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع برای کتابخانه عمومی روستای اشترمل از سوی مردم، از احداث این کتابخانه توسط بانک پاسارگاد خبر داد و گفت: پیگیرها برای ساخت کتابخانه عمومی در شهرک قائم در حال انجام است و این پروژه در کمیته برنامه‌ریزی مصوب شد.

وی با اشاره به رونمایی از پنج کتاب نویسندگان بومی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: برنامه روستاگردی در روستاهای محروم با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و جشن نیم قرن تلاش کتابخانه‌ای در شهرستان تویسرکان در بیست و نهمین دوره هفته کتاب انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا