اقتصادی

اگر لوازم خانگی مان بسوزد، می توانیم از شرکت های بیمه مطالبه خسارت کنیم؟

اگر لوازم خانگی مان بسوزد، می توانیم از شرکت های بیمه مطالبه خسارت کنیم؟

به گزارش یولن به نقل از  همشهری، امسال شرکت توانیر قراردادی با بیمه دانا درخصوص بیمه ناشی از حوادث برق امضا کرده که شرکت بیمه‌گر متعهد به پرداخت خسارت شده است. اما چگونه می‌توان خسارت گرفت؟

عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در گفت‌وگو با همشهری درباره علت درج 2ردیف در قبوض برق در مورد بیمه می‌گوید: ما 2نوع بیمه داریم؛ یکی بیمه خسارت مشترکین و دیگری بیمه همگانی که بیمه حوادث و خسارت مشترکین از سال 1390در قبوض برق درج شده و بابت خسارت‌های مالی و جانی ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و مسمومیت که منشأ آن برق یا گاز باشد، خساراتی پرداخت می‌شود و در قبوض برق رقم‌هایی درج خواهد شد که پس از دریافت و وصول در اختیار شرکت بیمه‌گر قرار می‌گیرد تا از این محل بتواند خسارت‌ها را به مشترکان پرداخت کند.

7نکته مهم که باید بدانید

اگر هزینه‌ای بابت تعمیر یا خرید وسایل برقی آسیب دیده پرداخت کرده‌اید فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنید که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت شود.

درصورتی که خسارت وارده به تأیید نهادهای ذی‌صلاح مثل آتش‌نشانی یا نیروی انتظامی رسیده باشد، مدارک لازم را دریافت و بارگذاری کنید.

برای خسارت وارده به تجهیزات به استثنای مشترکین تجاری نیاز به ارائه مدرک فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز (با مهر و امضا) و گزارش معتمد محل یا نیروی انتظامی (درصورت وجود) و برای خسارت آتش‌سوزی نیاز به ارائه تصویر محل حادثه، تصویر گزارش آتش‌نشانی، تصویر گزارش کلانتری و تصویر پرونده کامل دادگاه (درصورت وجود) است.

درصورت خسارت ناشی از انفجار، تصویر گزارش آتش‌نشانی یا مقامات ذی‌صلاح، تصویر گزارش کارشناس خسارت، تصویر لیست موارد آسیب‌دیده، تصویر فاکتور تعمیرات، تصویر محل حادثه و برای خسارت هزینه پزشکی، تصویر صورتحساب بیمارستان، تصویر مدارک پزشکی و پرونده‌های بیمارستانی و تصویر گزارش مقامات ذی‌صلاح لازم است.

برای خسارت نقص عضو تصویر گزارش نیروی انتظامی یا بازرسان قانونی و سازمان آتش‌نشانی و مدارک پزشکی لازم است.

برای حادثه منجر به فوت نیز تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ابطال شده، تصویر کپی برابر اصل معاینه جسد، تصویر کپی برابر اصل گزارش پزشکی قانونی، تصویر کپی برابر اصل گواهی فوت، تصویر رأی محاکم قضایی و تصویر گواهی انحصار وراثت نیاز است.

مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز یکی از موارد مذکور شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.

23302

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا