بین الملل

امیدواری وزیر خارجه پاکستان به شکل گیری همگرایی منطقه‌ای برای کمک به افغانستان

امیدواری وزیر خارجه پاکستان به شکل گیری همگرایی منطقه‌ای برای کمک به افغانستان

به گزارش خبرنگار اعزامی یولن به چین، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان امروز (پنجشنبه) در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تونشی چین اظهار داشت: شاهد واقعه جدیدی در افغانستان بودیم و نیازمند نگرش جدیدی در این زمینه هستیم.

وی افزود: پاکستان کاملا و عمیقا تحت تاثیر مسائل افغانستان است. اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در پاکستان برگزار شد و همه اقدامات ما برای این بوده که مشکلات معیشتی افغانستان حل شود. میلیون‌ها کودک افغانستانی هستند که با مشکل گرسنگی مواجهند و مشکلات دارو و درمان در بیمارستان‌های افغانستان وجود دارد و باید اقدامات بین‌المللی برای رفع این مشکلات انجام شود.

وزیر خارجه پاکستان بیان کرد: امید داریم نوعی همگرایی منطقه‌ای بخصوص بین همسایگان در کمک به مردم افغانستان شکل بگیرد و پول‌های بلوکه شده افغانستان نزد بانک‌های جهانی باید آزاد شود. منابع این کشور به نفع رفاه مردم این کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

وی بر مخالفت جدی با جنگ و حل اختلافات از راه‌های مسالمت آمیز نیز تأکید کرد و افزود: دولت موقت افغانستان و کشور افغانستان به حمایت ما نیاز دارند هم در زمینه زمامداری و هم مبارزه با تروریسم و این به نفع ماست. پاکستان همیشه به این موضوع کمک کرده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا