فرهنگ و هنر

برای محرم 1401 شعار پیشنهاد دهید

برای محرم 1401 شعار پیشنهاد دهید

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت یولن، امسال هم مانند سال‌های گذشته، «فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم» برگزار می‌شود تا با مشارکت ‌و هم‌اندیشی جامعه ‌بزرگ ‌فعالان ‌هیأت و نخبگان فرهنگی، عبارتی از کلمات اهل‌بیت(ع) یا تک‌مصراعی که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد، به‌عنوان شعار مشترک محرم ۱۴۰۱ انتخاب شود.

برای محرم 1401 شعار پیشنهاد دهید

هیأت، محل فریاد دردهای انسان است، دردهای انسانیت و شعارهای هیأت، عصاره و چکیده همه این دردها و دغدغه‌ها و مسأله‌هاست. هیأت‌ها در فرصت مناسبت‌ها، این دردها و مسأله‌ها را در قالب شعار هیأت، فریاد می‌کنند. هر هیأت، موضوع محوری، مسأله و شعار مختص به خود را دارد و در مناسبت‌ها بر دست گرفته و فریاد می‌کند. در کنار این امر اما لازم است که وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی، به نحوی به نمایش درآید. شعارمشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌ها است.

جامعه ایمانی مشعر ضمن تقاضا از همه هیأت‌های حسینی در جهت مسأله‌مندی و بالتبع انتخاب شعار اختصاصی هیأت، متناسب با دغدغه‌ها و مسائل مدنظر، از جامعه بزرگ هیأتی دعوت می‌کند تا برای انتخاب شعار مشترک هیأت‌ها در محرم ۱۴۰۱ مشارکت کنند.

ویژگی‌های شعارمطلوب شامل محوریت قیام سیدالشهداء(ع)، دربرگیرنده محورهای‌محتوایی و مفاهیم‌ارزشی، تداعی‌کننده روح حماسی، راه‌گشای نیاز روز جبهه‌حق، گویا و روان، فارسی ـ عربی است.

 

تیزر فراخوان شعار محرم ۱۴۰۱ 

محورهای‌ محتوایی خاص ۱۴۰۱ هم در محور اصلی امیدآفرینی بین مردم به‌ویژه نسل‌ جدید است. جهاد تبیین و ایجاد جبهه نصرت ولی‌عصر(عج)، میدان‌دادن به مردم جهت کنش‌ اجتماعی‌جمعی و مسئولیت‌پذیری، جریان حلقه‌های میانی و هیأت‌ اجتماعی، توجه ویژه به نسل کودک و نوجوان با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش‌آمده (ایران‌جوان)، هیأت و خانواده (با توجه به سبک‌زندگی‌عاشورایی با تأکید بر روضه‌های خانگی)، لزوم اصلاحات نظام اقتصادی بر پایه مشارکت مردم (اقتصاد مردم‌پایه‌ دینی) و نهضت‌ جهانی‌ مقاومت (مکتب‌حاج‌ قاسم) محورهای فرعی پیشنهاد شده برای شعار امسال است.
‌‌
افراد می‌توانند پیشنهادات خود را نهایتاً تا پایان جمعه ۲۰ خرداد به شماره ۳۰۰۰۱۵۴۲ پیامک و یا در فضای مجازی به شناسه‌کاربری @admin۱۵۴۲ ارسال کنند.

انتهای پیام/ ت 116


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا