بین الملل

آتش‌بس میان اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان تمدید شد

آتش‌بس میان اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان تمدید شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان یولن، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با تایید رسمی میانجیگری دولت موقت افغانستان میان تحریک طالبان پاکستان و اسلام‌آباد گفت که در این گفت‌وگوها دو طرف بر روی آتش‌بس موقت توافق کردند.

وی با اعلام این موضوع در توئیتی نوشت: «دولت موقت افغانستان برای حسن نیت در روند مذاکرات تلاش می‌کند و برای هر دو طرف آرزوی تساهل و انعطاف دارد.»

 

آتش‌بس میان اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان تمدید شد

 

از سوی دیگر نیز «محمد خراسانی» سخنگوی تحریک طالبان پاکستان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید جریان داشتن گفت‌وگوهای صلح با ارتش پاکستان در کابل گفت که دو طرف برای آتش‌بس تا ۳۰ می (۹ خرداد) توافق کرده‌اند.

خراسانی ادامه داد که کمیته‌ای ۳۲ نفره از قبیله محسود در وزیرستان جنوبی و یک کمیته ۱۶ نفره از بخش ملاکند در خیبرپختونخوا نیز در روزهای ۱۳ و ۱۴ می با تحریک طالبان پاکستان گفت‌وگو کردند.

روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون» نیز گزارش داده است که مسوولان امنیتی و اطلاعاتی این کشور به ریاست ژنرال «فیض حمید» فرمانده سپاه ارتش در پیشاور در مذاکره با سرکرده‌های گروه طالبان پاکستان حضور داشتند و شبکه حقانی نیز تحقق خواسته‌های طرفین را ضمانت داده است.

در مقابل ارتش پاکستان نیز از تحریک طالبان خواسته است تا سریعا به حملات از قلمروی افغانستان به مواضع نیروهای امنیتی پاکستان پایان دهند و ضمن تمدید آتش بس از خرابکاری علیه طرح حصارکشی مرزهای مشترک این کشور با افغانستان جلوگیری کنند.

پیش از این نیز طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد به میانجیگری دولت موقت طالبان در کابل مذاکره و در خصوص آتش بس موقت به توافق رسیده بودند. 

پس از توافق با پاکستان و اعلام آتش‌بس توسط تحریک طالبان پاکستان (TTP) دولت اسلام‌آباد بیش از ۱۰۰ زندانی این گروه را آزاد کرده، اما در ادامه گفتگوهای صلح به بن‌بست رسیده و طالبان پاکستان اعلام کرد که جنگ علیه دولت مرکزی را از سرگرفته است. 

انتهای پیام/ ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا