بین الملل

۳۳ درصد صهیونیست‌ها در فکر فرار از سرزمین‌های اشغالی هستند

۳۳ درصد صهیونیست‌ها در فکر فرار از سرزمین‌های اشغالی هستند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، روزنامه اسرائیل هیوم چاپ سرزمین اشغالی امروز (یکشنبه) نتایج یک نظرسنجی از سوی مرکز اسرائیلی «فنیما» را منتشر کرد که در آن از جوانان صهیونیستی در خصوص نظرشان درباره آینده رژیم تل آویو سؤال شده بود.

طبق این گزارش، مرکز «فنیما» این نظرسنجی را در سال ۲۰۲۱ در چارچوب تحقیقی برای پیدا کردن راه‌حلی جهت کاهش چند‌دستگی اجتماعی در جامعه صهیونیستی انجام داده است.

این مرکز پژوهشی، در گزارش خود یافته‌هایش را «نگران کننده» توصیف کرد و نوشت که ۳۳ درصد جوانان اسرائیلی در فکر مهاجرت از سرزمین اشغالی هستند. همچنین ۴۴ درصد آن‌ها در خصوص آینده‌ای منتظر رژیم صهیونیستی است، نگران هستند.

همچنین مسائلی چون افزایش هزینه‌های زندگی، وضعیت امنیتی و چند دستگی اجتماعی، دلیل این افراد برای خروج از سرزمین اشغالی است. (۴۰ درصد به دلیل افزایش هزینه‌ها، ۲۲ درصد به دلیل وضعیت بد امنیتی و ۱۸ درصد به خاطر چند دستگی اجتماعی)

تاکنون صاحبنظران و نویسندگانی بسیاری با توجه به همین سه عامل بحران اقتصادی، وضعیت بد امنیتی و چند دستگی اجتماعی، نظریه «فروپاشی از درون» را در خصوص آینده رژیم صهیونیستی مطرح کرده‌اند.

در این راستا مرکز مطالعاتی دموکراسی در اسرائیل (IDI) از معتبرترین مراکز نظر سنجی در این رژیم است که در پایان سال ۲۰۲۰ با انتشار گزارشی حقایق قابل توجهی را از وضعیت ساکنان سرزمین اشغالی ارائه کرد که نشان از چند دستگی شدید میان گروههای مختلف درون رژیم صهیونیستی داشت. (جزئیات بیشتر)

همچنین درگیری‌های شدید و بی سابقه میان فلسطینی‌های مناطق اشغالی ۱۹۴۸ با صهیونیست‌ها در سال گذشته همزمان با جنگ ۱۲ روزه غزه، برخی شهرهای رژیم صهیونیستی را به صحنه جنگ شهری تبدیل کرد که نشان از شکست مقامات تل آویو در دهها سال گذشته برای همگون‌سازی داشت. جنگ سال گذشته غزه که موجب تعطیلی بسیاری از فرودگاهها شد و موشک‌های مقاومت به تل آویو رسید نیز به طور کم سابقه‌ای ناامنی در سرزمین اشغالی را برای صهیونیست‌ها، عیان کرد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا