خراسان جنوبی

مشوقی برای سرمایه‌گذاری در «نهبندان و سربیشه»/تعریف معافیت مالیاتی ۲۰ ساله

به گزارش خبرگزاری یولن از بیرجند، محمد فرهادی ظهر امروز در جلسه تشریح سند توسعه نهبندان و سربیشه، اظهار داشت: هر شهرستان  یک سند توسعه دارد که متولی تنظیم آن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است لذا این  نگرانی وجود دارد که سند توسعه نهبندان و سربیشه که آن را دنبال می‌کنیم، تحت‌الشعاع سند توسعه شهرستانی در سازمان توسعه و مدیریت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این سند باید با قدرت مکتوب شود تا بتواند به خوبی در هیئت دولت مورد دفاع قرار گیرد، بیان داشت: به جهت اهمیت موضوع، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص، پیگیری‌های دولت‌های گذشته و غیره ضمیمه این سند شده و ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه هر چه همگرایی ما در استان بیشتر باشد موفقیت‌ها حتمی‌تر خواهد بود، گفت: مهم‌ترین عامل توسعه استان‌هایی همچون یزد، تعامل، هم‌افزایی، همگرایی و نیز پرهیز از واگرایی و استفاه از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی در کنار توجه به اصل رقابت است.

فرهادی افزود: باید شرکت‌های بزرگ، توانمند و قدر دولتی مثل ایمیدرو ،ایدرو، شستا به  سرمایه‌گذاری در این منطقه ترغیب شوند و این مهم با شناسایی ظرفیت‌های منطقه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه باید دست بخش خصوصی را باز بگذاریم، اظهار داشت: اگر راه‌های ورود و خروج سرمایه‌گذار را ببندیم، استقبال از سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد لذا در این راستا و در سند پیشنهادی برای نهبندان و سربیشه، معافیت مالیاتی دراز مدت ۲۰ ساله برای سرمایه‌گذاران لحاظ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در تدوین سند توسعه نهبندان و سربیشه از سندهای قبلی درس گرفته شده، گفت: در صدد هستیم تا سند فعلی کاستی‌های اسناد قبلی را نداشته باشد و به عنوان مثال در سند فعلی به تخصیص سهیه خاص کنکور، تقویت نیروهای بومی و غیره توجه شده  است.

فرهادی ادامه داد: باید برای توسعه پایدار شهرستان‌های نهبندان و سربیشه از مدل ستاد توسعه خاوران بهره برد و با شناسایی و  معرفی بهتر ظرفیت‌ها نسبت به جذب سرمایه‌گذاران منطقه و بومی  اقدام نمایند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا