زنجان

۹۱ درصد مدارس روستایی اینترنت رایگان دارند

حامد سرائی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در زنجان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت ارتباطات به ویژه در مجموعه استانی توسعه ارتباطات شهری و روستایی و لزوم آموزش فرهنگ استفاده از فضای مجازی است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات استان، به اتصال روستاهای استان به اینترنت اشاره کرد و گفت: اگر چه توسعه اینترنت روستایی در سال‌های اخیر، پیشرفت قابل توجهی داشته است، اما به این میزان بسنده نمی‌کنیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سایر روستاهای بالای ۲۰ خانوار محروم از اینترنت هم از این نعمت بهره مند شوند.

وی به اقدامات مهم در توسعه ارتباطات شهری و روستایی در استان اشاره کرد و گفت‌: در سال‌های گذشته تنها یک سوم روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای اینترنت بودند اما در حال حاضر ۸۷ درصد روستاها به اینترنت دسترسی دارند و در تلاشیم مابقی روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

سرائی ادامه داد: در اقدام جهادی سال گذشته ۱۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شدند که جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار خانوار را پوشش می‌دهد و قاعدتاً در هر پروژه توسعه‌ای در کنار مباحث کمی، فرآیندهای کیفی نیز مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرند که ما در حال حاضر در مرحله بهبود و ارتقاء قرار داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در سطح همه شهرهای استان، پوشش ۱۰۰ در صدی ارتباطی و اینترنتی داریم، اظهار داشت: پوشش صوتی، در روستاهای هدف بالای ۲۰ خانوار استان، نیز به بیش از ۹۸ درصد است.

سرائی تصریح کرد: در کنار توسعه ارتباطات شهری و روستایی، برقراری ارتباط اینترنت در مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت تا دانش آموزان بتوانند بصورت غیرحضوری به تحصیل خود ادامه دهند و هم اکنون ۱۰۰ درصد مدارس شهری و ۹۱ درصد مدارس روستایی دارای مودم و اینترنت رایگان هستند که این موضوع ضریب نفوذ و توسعه یافتگی فناوری اطلاعات در استان را افزایش می‌دهد.

مدیرکل ICT استان زنجان خاطر نشان کرد: در کنار توسعه ارتباطات سیار، دغدغه اصلی مبحث محتوای فضای مجازی است که انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی مانند دانشگاه، حوزه علمیه، آموزش و پرورش و … با محوریت صدا و سیما راهکار مناسبی در این خصوص ارائه کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/م


۲۰۲۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۵:۲۶

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا