کهگیلویه و بویراحمد

طلاب و روحانیون ارتباط صمیمی با نوجوانان در مساجد داشته باشند

به گزارش یولن از چاروسا، به منظور برنامه ریزی برای روز نوجوان و توجه و اهمیت به قشر نوجوان جلسه ای با حضور ائمعه جماعات مساجد بخش چاروسا در دفتر امام جمعه تشکیل گردید.

در این جلسه امام جمعه چاروسا با بیان اینکه مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام در وصیعت به فرزندش امام حسن علیه السلام می فرماید: دل جوان ، مانند زمین کشت ناشده است .آنچه در آن افکنده شود، مى پذیرد . از این رو ، پیش از آن که دلت سخت گردد و خِرَدت سرگرم شود، به تربیت تو همت گماشتم.

صلواتی ادامه داد: در روایتی دیگر از وجود مقدس نبی مکرم اسلام نقل شده است شما را به نیکى با جوانان سفارش مى کنم، چرا که آنان، دل هاى رقیق ترى دارند، به راستى که خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگیخت، جوانان با من همپیمان شدند و پیران با من به مخالفت برخاستند. آن گاه این آیه را خواندند: «و عمر آنان به درازا کشید و دل هایشان سخت گردید.

وی افزود: آنچه امروز رسالت ائمه جماعات و روحانیت و طلاب میباشند ارتباط با نسل نوجوان و بیان شیوا و جذاب معارف دین می باشد انتظار است است علما و روحانیت منطقه هیئت قاسم بن الحسن را در مساجد و حوزه های تبلیغی خود فعال کنند در رأس برنامه های تبلیغی هر طلبه و روحانی باید طرح خانه مدرسه و مسجد اولویت او باشد و با تبلیغ چهره به چهره زمینه جذب نوجوانان را به مساجد فراهم کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه انتظار از اولیاء این است که با ائمه جماعات و روحانیت منطقه برای تربیت دینی و اخلاقی نوجوانان همراهی کند تاکید کرد: باید فضای مساجد برای نسل نوجوان جذاب باشد باید به نوجوانان در مسجد اهمیت داد و مسئولیت ها را به آنان واگذار کرد لازم هست امورات مسجد از قبیل موذن و متکبر و تعقیبات نماز به نوجوانان واگذار شود.

وی تصریح کرد: روحانی محل و امام جماعت مسجد باید نسبت به آسیب هایی که برای نسل نوجوان وجود دارد هوشیار باشد و اقدامات مختلف فرهنگی انجام دهد و آموزش های همگانی و آگاه سازی نوجوانان و اولیا یکی از وظایف روحانیت است و با کارهای پاک و تمیز فرهنگی با آسیب‌های این نسل مقابله کرد.

صلواتی خاطرنشان کرد: امامان جماعت برای تفریحات سالم و اثر گذار نسل نوجوان برنامه ریزی کنند و ورزش های همگانی مثل کوهنوردی و پیاده روی با نسل نوجوان اولویت روحانیت باشد.

در این جلسه هر کدام از ائمه جماعات مدارس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

حجت‌الاسلام آبرود با بیان اینکه به قرآن در مدارس و مساجد توجه نمی شود و بعضی ها نمی توانند قرآن را تدریس کنند ما طلبه ها آمادگی داریم به صورت جهادی در مدارس دوره های آموزش روانخوانی و تجوید قرآن را برگزار کنیم.

حجت الاسلام یزدان شناس در این جلسه با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که جوانان ازدواج نمی کنند باید فرهنگ ازدواج آسان در منطقه و خانواده‌ها نهادینه شود و معلمان به عنوان الگو باید توجه کنند باید بتوانیم جهیز هایی برای نسل جوان فراهم کنیم تا جلوی آسیب‌های اجتماعی گرفته شود باید آموزش و پرورش و معلمان و مدیران به نماز و نماز جماعت توجه کنند و خودشان در نماز جماعت مدارس حضور یابند وقتی اذان گفته می‌شود و معلم توجه نکند دانش‌آموزان هم توجهی به نماز و نماز جماعت نمی کنند اگر میخواهیم به به شعائر دینی توجه شوند مثل نماز باید اول اولیا و و معلمان به نماز توجه کنند این بهترین کار تبلیغی برای نماز خوان شدن نوجوانان است.

حجت‌الاسلام باستی در این جلسه بیان نمود وقتی بعضی از خانواده ها به نماز توجه نمی کنند دستور فرزندان نماز خوان شوند؟
مشکل اصلی این است که مدیران و مسئولان پروازی هستند و در نماز جماعت ها شرکت نمی کنند و در نتیجه وقتی که مسئولان به نماز بی توجه باشند مردم هم بی توجه می شوند.

حجت‌الاسلام پاساد  با بیان اینکه می توانیم از ظرفیت کانون مساجد و اداره ارشاد و ورزش جوانان استفاده بکنیم و امکانات ورزشی را در حیاط مساجد در اختیار نوجوانان قرار دهیم این باعث جذب نوجوانان به مسجد می شود.

حجت الاسلام جمشیدپور با بیان اینکه برای حضور نوجوانان در مسجد باید همه نهادهای فرهنگی و اولیا و آموزش و پرورش و بسیج کنار هم باشند و با هم همکاری کنند.

در این جلسه تصویب شد نسبت به برگزاری محفل انس با قرآن در مساجد با حضور نوجوانان و تشکیل هیئت هفتگی مسجد و ستاد امر و معروف و نهی از منکر در مسجد و حضور روحانیت در مدارس اقدامات لازم به عمل آید.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا