بین الملل

مصر طرح‌های تل‌آویو برای مدیریت دوطرفه گذرگاه رفح را رد کرده است

مصر طرح‌های تل‌آویو برای مدیریت دوطرفه گذرگاه رفح را رد کرده است

به گزارش یولن، ۲ منبع امنیتی مصری به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که قاهره پیشنهاد رژیم صهیونیستی مبنی‌بر نیاز به هماهنگی بین ۲ طرف برای بازگشایی گذرگاه رفح میان شبه جزیره سینا و نوار غزه و نیز مدیریت عملیات‌های آینده آن را رد کرده است.

مصر به‌عنوان یکی از قدرت‌های نظامی و سیاسی کشورهای عربی در فکر کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی است. این کشور برای حمایت از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه اعلام آمادگی کرده و در روزهای اخیر با تصرف گذرگاه مرزی رفح در مرز مصر و غزه توسط رژیم صهیونیستی، قاهره این گذرگاه را از سمت مصر مسدود کرد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی، دوشنبه هفته گذشته، از ساکنان بخش‌هایی از رفح خواست که آن را تخلیه کنند و به وضوح اعلام کرد که تل‌آویو در حال پیش بردن حمله‌ شدید علیه این شهر است که تعداد کثیری از فلسطینی‌های غزه مجبور به پناه گرفتن در آن شده‌اند.

جمعیت فعلی این شهر حدود ۱.۵ میلیون نفر است و مشخص نیست که آن‌ها پس از تخلیه این منطقه قرار است کجا پناه بگیرند.

نهادهای مردمی هشدار داده‌اند که مردم رفح و کسانی که از دیگر بخش‌های غزه آواره شده‌اند، در صورت بمباران شدید این شهر توسط رژیم صهیونیستی، دیگر جایی برای رفتن ندارند.

اما رژیم صهیونیستی با وجود هشدار متحدان خود،‌ از جمله آمریکا،‌ بر حمله به رفح پافشاری کرده است.

در جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی شهید شده‌اند که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند و تقریبا ۸۰ هزار نفر در شرایطی که ویرانی‌های گسترده‌ای به بار آمده و کمبود شدیدی برای تامین نیازهای اولیه وجود دارد، مجروح شده‌اند.

این جنگ موجب آواره شدن داخلی ۸۵ درصد از جمعیت غزه در میان کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو شده است. ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب‌ دیده یا ویران شده است

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا