البرز

ساختمان مربوط به قوه قضاییه در بستر رودخانه چند روز آتی رفع تصرف می‌شود

ساختمان مربوط به قوه قضاییه در بستر رودخانه چند روز آتی رفع تصرف می‌شود

به گزارش یولن از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، در جلسه قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری دادگستری استان، با اشاره به رفع تصرف حریم رودخانه چالوس که چندی پیش مورد تأکید رییس قوه قضاییه قرار گرفت، گفت: ١٩ ساختمان مربوط به یازده دستگاه حاکمیتی یعنی نهادهای دولتی، عمومی و نظامی است که در این خصوص تصمیم گیری شده است.

وی افزود: با توجه به دستور ریاست  قوه قضائیه ابتدا دستگاه‌های دولتی تخریب و برای این موضوع ساختمان مربوط به قوه قضائیه که بخشی از آن که در بستر رودخانه است در چند روز آینده رفع تصرف خواهد شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: تصمیم بر آن شد که کمیته اجرایی برای آزاد سازی رودخانه کرج تشکیل شود. هدف اصلی این قرارگاه پیشگیری از ساخت و ساز جدید است و اولین اقدام رصد تغییر کاربری با سامانه هوشمند رصد است.

فاضلی افزود: این اقدام با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و استانداری البرز به صورت هوشمند انجام می شود که تغییر کاربری در زمین ها را رصد کنیم.

وی اظهار کرد: دیگر اقدام این قرارگاه شناسایی باند های غیر مجاز که زمین‌ها را خریداری و انجام ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی یا در حریم بستر رودخانه انجام می‌دهند؛ همچنین رئیس قوه قضائیه دستور دادند مقابله شود با هر نوع ساخت و ساز جدید،برای تخریب ها استعلام از محیط زیست شود و مجددا به همه متصرفین اخطار داده شود.

انتهای پیام/ج/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا