سمنان

برداشت بیش از ۱۵۷ تن گل محمدی در دامغان/ کشت گیاهان دارویی توسعه می‌یابد

برداشت بیش از ۱۵۷ تن گل محمدی در دامغان/ کشت گیاهان دارویی توسعه می‌یابد

به گزارش یولن از دامغان، علی‌اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دامغان دارای ۱۵۳ هکتار باغ‌های گل «گلستان محمدی» است.

وی گفت: ۹۰ درصد از سطح زیر کشت گل محمدی در منطقه رودبار شامل کلاته و دیباج دامغان است که در اراضی شیب‌دار کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان ادامه داد: در راستای وظایف مربوطه از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گیاهان دارویی و معطر است که در شهرستان دامغان این مهم در دستور کار قرار دارد.

امامیون عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب در زمان گل‌دهی پیش‌بینی می‌شود ۱۵۷.۵ تن گل محمدی از باغ‌های شهرستان دامغان برداشت شود.

وی افزود: محصولات گیاه گل محمدی شامل گلاب، غنچه خشک و گلبرگ است که محصول تولیدی شهرستان دامغان در قالب کارگاه‌های نیمه‌صنعتی و واحدهای خانگی فرآوری و تبدیل به گلاب می‌شود که عمدتاً در بازار این شهرستان و استان‌های هم‌جوار به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به حمایت‌های مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان از بهره‌برداران در زمینه کشت گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: از اقدامات انجام شده این مدیریت اعطای تسهیلات با نرخ سود بانکی کم به بهره‌برداران کشت گیاهان دارویی، پرداخت یارانه نهال و مساعدت در اجرای سامانه آبیاری تحت‌فشار است.

امامیون یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی آب‌ و خاک علاوه بر اینکه حوادث غیرمترقبه همچون سرمای دیررس به دلیل دیرگلی محصول به این گیاه خسارت وارد نمی‌کند کیفیت محصول تولیدی نیز از لحاظ اسانس یا عطر عالی است.

وی اضافه کرد: برداشت گل محمدی از منطقه امیرآباد دامغان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا نیمه نخست خردادماه در مناطق دیباج و کلاته ادامه دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا