کرمان

تولید قصه گویای کوچکترین شهید ایران/ روایت زندگی دختر کاپشن صورتی

تولید قصه گویای کوچکترین شهید ایران/ روایت زندگی دختر کاپشن صورتی

به گزارش خبرگزاری یولن ؛ در آستانه اولین سالگرد شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا؛ طی مراسمی از کد دوبعدی قصه شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد، دختر کاپشن صورتی، گوشواره قلبی با حضور فروهر معدنی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، پدر و دایی این شهیده رونمایی شد.

شبستان نوشت ، معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در توضیح راجع به این قصه گفت: قصه “سهم مادری” از مجموعه قصه‌های گلزار درباره شهدای کودک و نوجوان این حادثه است که به واگویه‌های شهیده ریحانه و مادرشهیده‌اش در بهشت می‌پردازد و زائرین با اسکن کردن کُد می‌توانند ویدئوی قصه را مشاهده کنند.

سمیه یاوری، با بیان اینکه این اقدام برای همه شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان ادامه خواهد یافت؛ افزود: نگارش مجموعه قصه شهدای کودک و نوجوان گلزار از سال گذشته به صورت کشوری فراخوان شد و پس از دریافت و بررسی، بهترین‌ها انتخاب شد که از این رو مربیان سراسر کشور در این امر سهیم هستند.

او اعلام کرد: این قصه نوشته ملیحه طهماسبی است که توسط شبنم سیدی خوانش می‌شود.

گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز سال گذشته یادواره‌ای برای ۳۴ شهید کودک و نوجوان ۱۳ دی برگزار کرد و هم اکنون مجموعه ۱۰ جلدی کتاب شعر و داستان “باران گنجشگ” را جهت رونمایی در سالگرد در دست تدوین دارد.

46

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا