همدان

جوانان دارای طرح و برنامه حمایت شوند/ پژوهش‌ها ارتباطی با نیاز جامعه ندارد

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ظهر امروز در اولین نشست بررسی نظام مسائل استان همدان با حضور جوانان، فرهیختگان و نخبگان با بیان اینکه مورد خطاب بیانیه گام دوم جوانان هستند و باید کار به آنها سپرده شود اظهار کرد: با برگزاری چند همایش کار به جایی نخواهیم برد و حتما باید این موضوعات در سرفصل‌های درسی ما بگنجد.

وی با بیان اینکه مدیران در راستای پیوند قدرت اجرایی و طرح‌ها و برنامه‌های تخصصی گام بردارند گفت: دستگاه‌های اجرایی جلسات مختلف با متخصصان و افرادی دارای برنامه و طرح برگزار کنند. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه طرح و برنامه دقیق و سرمایه مهم‌ترین عوامل توسعه استان‌ است و باید در اولویت باشد گفت: از جوانان دارای طرح و برنامه به عنوان سرمایه فکری حمایت شود. 

وی عدم ارتباط تحقیق و پژوهش را با کف جامعه از آسیب‌های جدی در استان عنوان کرد و افزود: تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه باشد. 

فلاحی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که نیاز به تحقیقات و پژوهش‌ خاصی دارند به مراکز دانشگاهی استان رجوع کنند گفت: کرسی نمایندگی دریچه‌ای برای جوانان برای ورود کارشناسانه به حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان است.

فرصت استفاده از جوانان فراهم شده است

 مشاور اجرایی استاندار همدان نیز با بیان اینکه در دولت جدید، زمینه‌ استفاده از توان و فکذ جوانان‌ انقلابی و بومی در راستای تقویت حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراهم است گفت: انقلاب ما مردمی و ارزشی است و جوانان فعال‌ترین و پویا‌ترین قشر هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود. 

محمدرضا غلامی‌پاک با بیان اینکه امید است با تکیه بر توانایی جوانان به ارزش‌های واقعی انقلاب اسلامی بر‌گردیم گفت: استاندار جدید، فرزند همدان و دارای سابقه‌ای انقلابی است و از دوران دفاع مقدس تا امروز در هر جایی که مسوولیت داشته، انقلابی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه با حضور استاندار جدید شاهد توجه جدی به ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهیم بود خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌‌ها برای توسعه استان همدان استفاده خواهد شد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام مهدی صفایی اصل؛ معاون نماینده نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی از فعالان عرصه فرهنگی، مرتضی گرجی؛ فعال دانشگاهی و عرصه کسب و کار، زهره پوروهابی؛ فعال حوزه بانوان و رسانه، امیرحسین رهبر؛ از جامعه دانشگاهیان، سجاد صدیق؛ فعال در حوزه تحقیقات آموزشی و فعال فرهنگی، محبی‌نظر؛ عضو انجمن مکانیک ایران و فعال حوزه انرژی، واحد خزایی؛ دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه بوعلی، سعید عباسی؛ دکترای کامپیوتر و نرم‌افزار، کمیل سرمدی از جامعه بهداشت و درمان به بیان مسائل مختلف در حوزه نظام مسائل استان پرداختند.

 مسائل مهم فرهنگی و توجه جدی به این حوزه در کنار سایر بخش‌ها، توجه به برنامه‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان استان به‌ عنوان ظرفیت‌های مهم فرهنگی آینده و تشکیل کمیته‌‌های تخصصی برای دریافت راهکار‌های اجرایی از سوی جوانان در راستای حل مشکلات اقتصادی استان توسط این افراد مطرح شد.

ارائه راهکارهای کارشناسی برای بحران پیری جمعیت همدان

ارائه راهکارهای کارشناسی برای بحران پیری جمعیت استان با مشورت نخبگان، توجه به بانوان و انتخاب مشاوران و مدیران خانم بر اساس کارآمدی و انقلابی‌گری، تشکیل بانک بانوان نخبه استان و توجه به موضوع مهم عفاف و حجاب از دیگر موضوعات مطرح شده است.

 ایجاد رونق تولید از رهگذر مردمی‌سازی اقتصاد استان، حمایت از شرکت‌های فعال اقتصادی استان به شرط ورود آنها در بازار بورس، بهره‌ور ساختن دارایی‌های موجود استان به کمک فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان، سند توسعه استان با رویکرد ادغام و چابکی و تمرکز بر چند طرح و پروژه مهم و اثرگذار از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

کمبود ۴۰۰ معلم در استان

  توجه جدی به سرمایه‌های اجتماعی آموزش و پرورش و تربیت نیروی متخصص، توجه به کمبود ۴۰۰ نیروی انسانی معلم در استان، بحران سرمایه‌ مدیریتی استان، اعتماد و اتکا به دانش و نیروی جوانان متعهد و انقلابی، همپوشانی و تشریک مساعی با استان‌های همجوار در زمینه انرژی های پاک، به کارگیری مدیران توانمند در حوزه‌های مختلف از مسائلی بود که در حضور استاندار مطرح شد.

 بکارگیری نیروهای جوان انقلابی و پاکدست، آموزش‌های تخصصی کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی، استفاده از ظرفیت‌ شبکه‌های داخلی ادارات استان و نظارت بر عملکرد ادارات به خصوص در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها، توجه به مشاغل کسب و کار فضای مجازی، فن‌آوری‌های نوظهور و استارتاپ‌ها و توسعه زیرساخت‌های اینترنتی و مخابراتی استان بخش دیگری از مطالبات جوانان از استاندار همدان بود.

انتهای پیام/89026/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا