خراسان جنوبی

فرصتی برای کارآفرینی در خراسان‌جنوبی/ ابلاغ ۴۸۰ میلیارد تسهیلات اشتغال

به گزارش خبرگزاری یولن از خوسف، مهدی هنری ظهر امروز در بازدید از کارگاه اشتغال روستای تقاب شهرستان خوسف، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و توانمندسازی، راه‌اندازی و هدایت اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه است.

وی بیان داشت: امسال ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به بسیج سازندگی استان ابلاغ شد که با محوریت صندوق‌های خرد روستایی پرداخت می‌شود و این تسهیلات براساس نوع شغل ایجادی تا سقف یک میلیارد ریال به هر فرد پرداخت خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله به مجموعه بسیج سازندگی ابلاغ شد که برای توسعه کارگاه‌های موجود و تأمین سرمایه در گردش کارگاه‌های اشتغال پرداخت می‌شود.

هنری مطرح کرد: تأمین منابع مالی برای راه‌اندازی و حمایت از مشاغل و توسعه کارگاه‌های اشتغال موجود، نیاز به حمایت داشت لذا با هماهنگی مجموعه بسیج سازندگی کشور و در قالب مصوبه‌ای که در بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفته، برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان این تسهیلات ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه، اعضای صندوق و قطب‌های صنایع تبدیلی و محصولات مزیت‌دار که در هر شهرستان مشخص شده به افراد واجد شرایط که دوره‌های آموزشی مربوطه را گذرانده و توانایی ایجاد کارگاه را داشته باشند، پرداخت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه رصد و پایش کارگاه‌های ایجاد شده بعد از ایجاد اشتغال از طریق مجموعه بسیج سازندگی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که پیگیری می‌کنیم، راهبری شغلی است که در راستای رسته‌های شغلی مزیت‌دار، راهبران شغلی شناسایی شده‌اند.

هنری خاطرنشان کرد: با هماهنگی راهبران شغلی تضمین خرید تولیدات در روستاها و مناطق هدف کم‌برخوردار همچنین تأمین مواد اولیه توسط راهبران به عنوان نهاد واسط انجام می‌شود تا به بازاریابی تولیدات همچنین تداوم و پایداری محصولات تولیدی کمک کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا