اجتماعی

اعلام وضع کیفیت هوای تهران

اعلام وضع کیفیت هوای تهران

به گزارش یولن، کیفیت هوای تهران روز یکشنبه همچون اکثر روزهای گذشته از سال جاری در شرایط قابل قبول قرار دارد و شاخص لحظه‌ای روی عدد ۷۴ است.

ایرنا در خبری نوشت:در حالیکه روز گذشته کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار داشت امروز (یکشنبه) نیز این روند تداوم داشته و شاخص لحظه ای کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۷۴ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۸۴ قرار داشت و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول بود که این روند در بیشتر روزهای اردیبهشت و فروردین امسال بر هوای پایتخت تداوم داشته است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنج روز هوای پاک و ۴۸ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی هوا، ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

۴۷۲۳۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا