بین الملل

تونسی‌‌ها خواستار غیرقانونی‌شدن عادی‌سازی با اسرائیل شدند

تونسی‌‌ها خواستار غیرقانونی‌شدن عادی‌سازی با اسرائیل شدند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، کانون ملی وکلای تونسی ضمن محکومیت تجاوزات روزانه تل‌آویو به مردم فلسطین، از مقامات کشورشان خواستند تا از طریق یک قانون صریح و شفاف، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در ردیف اعمال مجرمانه قرار دهند.

طبق گزارش شبکه خبری «المیادین» این نهاد تونسی در بیانیه خود گفت: «کانون وکلا موضع همیشگی خود در رد تمام اشکال و شیوه‌های عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی را یادآور می‌شود و مقامات مسئول را به مجرمانه خواندن این روند از طریق راه‌های صریح قانونی دعوت می‌کند».

کانون وکلای تونسی در ادامه افزود: «با جدیت تمام، تجاوزها و حملات روزانه رژیم صهیونیستی علیه فرزندان ملت عربی فلسطین را پیگیری کرده و شاهد تداوم آن‌ها هستیم».

در بیانیه این کانون آمده است: «این حملات و تجاوزات با نادانی بی‌سابقه‌ و تمام‌عیاری انجام می‌شوند و به مثابه زیرپاگذاشتن تمام ارزش‌های بین‌المللی هستند. تجاوزاتی که با یک سکوت عربی و اسلامی خجالت‌آور همراه شده‌اند».

وکلای تونسی در این بیانیه ضمن رد کردن مواضع دوگانه غرب در حمایت از حقوق ملت‌ها، تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را عامل افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی و موجب تحریک احساسات کل جهان عرب و مسلمانان دنیا دانستند.

این در حالی است که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق، دو روز گذشته (شنبه) طی پیامی توئیتری اعلام کرده بود که فراکسیون وی به همراه متحدان سیاسی‌اش به زودی در عراق، طرح جرم‌انگاری عادی‌سازی و تعامل با رژیم صهیونیستی را به پارلمان این کشور پیشنهاد خواهد داد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا