سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار ورزشی
  • بین الملل
  • اقتصادی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • سیاسی
  • علمی و فناوری
سایت خبری

سرتیتر خبرها

تصادف با شتر جان جوان ۲۲ ساله را گرفت

تصادف با شتر جان جوان ۲۲ ساله را گرفت

2 ساعت پیش
فاجعه فرونشست‌های غیرقابل بازگشت در ۱۰۶ دشت کشور

فاجعه فرونشست‌های غیرقابل بازگشت در ۱۰۶ دشت کشور

2 ساعت پیش
بیشترین تعداد زلزله شهریور ماه در این استان ثبت شد

بیشترین تعداد زلزله شهریور ماه در این استان ثبت شد

2 ساعت پیش
ثبت جهانی مثنوی مولانا مشترک با ترکیه و افغانستان؛ چرا؟

ثبت جهانی مثنوی مولانا مشترک با ترکیه و افغانستان؛ چرا؟

2 ساعت پیش
جوابیه رسمی اورژانس استان تهران در پی فوت امام جماعت مسجد

جوابیه رسمی اورژانس استان تهران در پی فوت امام جماعت مسجد

2 ساعت پیش
زمین‌لرزه در ملایر

زمین‌لرزه در ملایر

2 ساعت پیش
وضعیت بحرانی سدهای کشور

وضعیت بحرانی سدهای کشور

2 ساعت پیش
هشدار مهم کارشناس هواشناسی برای این مناطق

هشدار مهم کارشناس هواشناسی برای این مناطق

2 ساعت پیش
قطع همکاری ۲۶ استاد دانشگاه شریف؛ «نگرانی این است نیروهای دانشگاه به کشورهای همسایه بروند»

قطع همکاری ۲۶ استاد دانشگاه شریف؛ «نگرانی این است نیروهای دانشگاه به کشورهای همسایه بروند»

2 ساعت پیش
کسی‌که به‌دلیل مشکلات اقتصادی گوشت و شیر نمی‌خورد قطعا سلامت دندان در اولویتش نیست/ کاهش کیفیت آموزش پزشکی؛ با رتبه چهل هزار و سهمیه دکتر می‌شوند!

کسی‌که به‌دلیل مشکلات اقتصادی گوشت و شیر نمی‌خورد قطعا سلامت دندان در اولویتش نیست/ کاهش کیفیت آموزش پزشکی؛ با رتبه چهل هزار و سهمیه دکتر می‌شوند!

2 ساعت پیش

Home » خانه تکانی بزرگ در دولت/ کارمندان اخراج می‌شوند؟

خانه تکانی بزرگ در دولت/ کارمندان اخراج می‌شوند؟

زمان انتشار: 8 اکتبر 2025 ساعت 14:14

دسته بندی: اقتصادی

شناسه خبر: 636259

زمان مطالعه: 12 دقیقه

خانه تکانی بزرگ در دولت/ کارمندان اخراج می‌شوند؟

خانه تکانی بزرگ در دولت/ کارمندان اخراج می‌شوند؟

به گزارش خبرگزاری یولن، رئیس سازمان اداری و استخدامی در نشست خبری درباره سامانه فوریت‌های اداری (فواد ۱۲۸) گفت: ما باید از مردم بخواهیم به ما بگویند آیا خدماتی که دریافت می‌کنند نسبت به سال گذشته بهتر شده است یا نه؛ آیا روند ارائه سریع‌تر شده، کیفیت افزایش‌یافته یا دسترسی تسهیل شده است؟ در همین زمینه یک واحد تنظیم قوانین و مقررات وجود دارد که دستگاه‌ها را ملزم می‌کند اصلاحات لازم را اجرا کنند و گزارش پیشرفت را ارائه دهند.

اطلاعات نوشت: علاءالدین رفیع‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه این گزارش‌ها به مدیریت ارشد ابلاغ می‌شود تا برنامه‌های پیش‌برنده و برنامه‌هایی که به اصلاح نیاز دارند مشخص شوند، گفت: خروجی‌های این فرآیند باید با شاخص‌های روشن اندازه‌گیری شود؛ مثلاً کاهش شکایت‌ها، افزایش رضایت شهروندان و سرعت پاسخ‌دهی تا مشخص شود اصلاحات واقعاً مؤثر بوده‌اند یا خیر.

وی ادامه داد: صرفاً تدوین قانون و مقررات موجب اصلاح نظام اداری نمی‌شود، بلکه زمینه آن را فراهم می‌کند. اما اینکه از کجا بدانیم که این مقررات اجرا شده و فرایندها اصلاح شده یا خیر، باید این را باید مردم به ما بگویند. برنامه‌های پیش‌برنده و توانمندساز به اجرای برنامه‌های توسعه کمک می‌کند، اما خروجی این فرایندها باید روان‌سازی ارائه خدمات به مردم باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی یادآور شد: برنامه اصلاح نظام اداری ۶محور اصلی دارد که بنا داریم در مقررات پیش‌برنده برای اینکه متوجه شویم نظام اداری ما آیا در حال اصلاح هست یا خیر، سامانه فوریت‌های اداری را راه‌اندازی کردیم تا مردم خدمات را آسان‌تر و راحت‌تر دریافت کنند.

رفیع زاده توضیح داد: در این سامانه، افرادی که به دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کنند، هر جا به مشکل خوردند و با بدرفتاری کارمندان یا نبود آنها یا ارائه نشدن خدمات از سوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی مواجه شدند، می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۸به مرکز فوریت‌های اداری اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور، براساس سامانه فواد، رسیدگی در لحظه به اعتراضات مراجع‌کنندگان امکان پذیر شده و رسیدگی به شکایات با سقف زمانی نیم‌ساعت هم در این سامانه ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان ما در حوزه رسیدگی به شکایات دچار سردرگمی هستند و هنوز فرهنگ‌سازی در مورد این سامانه به درستی انجام نشده است، گفت: مردم باید بدانند برای چه موضوعاتی به این سامانه زنگ بزنند. در این سامانه قطع تماس و حتی مزاحمت هم وجود داشته است. شرایط اولیه شروع همه سامانه‌ها به همین شکل بوده و از مقدمات شروع شده است. تعداد تماس‌ها پس از اجرا شدن در کل کشور افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پیوستن نهادهای دولتی و خصوصی به این سامانه و همچنین میزان رضایت شهروندان از از آن گفت: شهرداری‌ها پای کار آمدند. حتی درخواست داشتیم ایرانیان مقیم خارج از کشور هم بتوانند در کشورهای دیگر از این سامانه استفاده کنند. خوشبختانه از این سامانه به واسطه اهتمام مدیران استقبال شده است. تاکنون ۱۶هزار تماس و ۸۰درصد رضایتمندی نسبت به سامانه وجود داشته است.

رفیع زاده با اشاره به اینکه ابتدا این سامانه را در استان قزوین اجرا و به‌روز کردیم، گفت: در ادامه استان البرز را هم اضافه کردیم. اعتقاد ما این است که کیفیت این سامانه را فدای عجله نکنیم. در تهران حجم کار بالا خواهد بود و پس از به‌روزرسانی، استان‌های دیگر و حتی تمام استان‌های کشور را تا دهه فجر وارد سامانه خواهیم کرد. خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوبی با سامانه دارد، اما سازمان‌های متبوع گاه همکاری نداشتند.

کارمندان دولت در فرآیند چابک‌سازی اخراج نمی‌شوند

رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره چابک‌سازی دولت و حذف فرآیندهای موازی و غیرضرور هم گفت: در همه اسناد و مقررات بالادستی تکلیف شده است که دولت واحدها و سازمان‌های غیرضرور و موازی را حذف کند و این موضوع در همه قوانین موضوع پیشرفت هم وجود دارد، اما خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

رفیع زاده ادامه داد: ما در این دولت و طبق تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری مصمم هستیم دستگاه‌های موازی و غیرضرور را ادغام و اصلاح کنیم و حتی ممکن است سازمانی را بزرگ‌تر کنیم. سازمان‌ها هیچ‌کدام منحل نخواهد شد، اما در دل این ساختار نیروهای انسانی مازاد هم جابجا خواهند شد. کارمندان دولت طبق این اقدام نه حقوقشان کم می‌شود، نه تعدیل یا اخراج می‌شوند. هیچ دستگاه مهمی هم حذف نخواهد شد بلکه تقویت خواهد شد.

داودی رئیس مرکز فوریت‌های اداری هم در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مطالعات میدانی و افکارسنجی‌ها نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از شهروندان از کیفیت خدمات نظام اداری ناراضی هستند و سامانه‌های موجود در رسیدگی به شکایات ناکارآمد بودند، گفت: بنابراین نیاز به یک سامانه جدید که بتواند شکایات را به صورت آنی و شفاف مدیریت کند، احساس شد.

وی با بیان اینکه سامانه فواد ۱۲۸بر اساس هفت شاخص طراحی شده است، توضیح داد: شهروندان هنگام مراجعه به دستگاه‌ها با مشکلات متعددی مواجه هستند؛ از مبهم بودن فرایند دریافت خدمت، آغاز و پایان کار تا قطع بودن سامانه‌ها و پاسخگو نبودن تلفن‌های گویا و… بررسی‌های ما نشان می‌دهد بالغ بر ۹۸درصد دستگاه‌های اجرایی در تماس‌های تلفنی پاسخگو نیستند.

رئیس مرکز فوریت‌های اداری ادامه داد: حفظ کرامت انسانی و احترام به مراجعه‌کنندگان یکی دیگر از شاخص‌های مهم سامانه است. در گذشته کارکنان با رفتاری غیرحرفه‌ای، مراجعه‌کنندگان را با مشکل مواجه می‌کردند و اطلاع‌رسانی ناکافی بود. سامانه فواد ۱۲۸این شکایات را ثبت و رسیدگی می‌کند و هیچ شکایتی بدون پاسخ نخواهد ماند.

حل مسائل مردم به صورت آنی

داودی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این سامانه با سامانه‌های پاسخگوی دیگر، حل مسائل مردم به صورت آنی است، گفت: ما مواردی را داریم که طی پانزده دقیقه و حتی پنج دقیقه هم حل شده است. امید داریم که این انتظارات طی این سامانه احیا شود. ما به جنبه تشویقی آن هم توجه کردیم. طی این سامانه ۷۵تقدیر و تشویق هم داشتیم و پرداختی تشویقی به همکاران را به زودی خواهیم داشت.

وی در ادامه نشست خبری با بیان اینکه وزارت اقتصاد بالاترین تعداد شکایات را در بین دستگاه‌ها در بین دو استان اجرای کننده این طرح داشته است،گفت: در سامانه فواد امکان مشاهده میانگین رسیدگی به شکایات در هر یک از دستگاه ها از نظر زمانی وجود دارد. یکی از تفاوت‌های بارز این سامانه همین توجه ویژه به موضوع زمان است.

۲۲۳۲۲۵

حتما بخوانید : وضعیت عجیب در بازار طلا/ سکه تا کجا عقب می‌رود؟
برچسب ها
چهاردهمین دولت جمهوری اسلامی ایران
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • ماموریت مهم بانک مرکزی برای جمع‌آوری اسکناس‌ها از دست مردم/ اسکناس‌های جدید چه تغییری می‌کند؟
    ماموریت مهم بانک مرکزی برای جمع‌آوری اسکناس‌ها از دست مردم/ اسکناس‌های جدید چه تغییری می‌کند؟ 2 ساعت پیش
  • ذخایر سدهای کشور بحرانی شد/ فقط در دو هفته اول مهر به اندازه ۳ برابر حجم سد کرج را از دست دادیم
    ذخایر سدهای کشور بحرانی شد/ فقط در دو هفته اول مهر به اندازه ۳ برابر حجم سد کرج را از دست دادیم 2 ساعت پیش
  • شرکت برق رسما هشدار داد/ این مشترکان منتظر قبض‌های میلیونی باشند
    شرکت برق رسما هشدار داد/ این مشترکان منتظر قبض‌های میلیونی باشند 2 ساعت پیش
  • انتقاد تند عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی: تورم کالاهای اساسی بالا رفت؛ ستاد تنظیم بازار چه می‌کند؟
    انتقاد تند عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی: تورم کالاهای اساسی بالا رفت؛ ستاد تنظیم بازار چه می‌کند؟ 2 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 577
  • آذربایجان غربی 484
  • اجتماعی 8803
  • اخبار استانها 35
  • اخبار بورس 276
  • اخبار تکنولوژی 120
  • اخبار روز 42
  • اخبار ورزشی 11584
  • اردبیل 359
  • اصفهان 603
  • اقتصادی 7923
  • البرز 1631
  • ایلام 246
  • بازار کار 389
  • بوشهر 165
  • بین الملل 19309
  • تبلیغات 20
  • تهران 342
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 761
  • خراسان جنوبی 309
  • خراسان رضوی 668
  • خراسان شمالی 166
  • خوزستان 384
  • زنجان 310
  • سبک زندگی 397
  • سلامت 3277
  • سمنان 2082
  • سیاسی 7944
  • سیستان و بلوچستان 5
  • عکس 79
  • علمی و فناوری 5784
  • فارس 404
  • فرهنگ و هنر 5101
  • قزوین 547
  • قم 330
  • کاریکاتور 78
  • کردستان 538
  • کرمان 2091
  • کرمانشاه 478
  • کهگیلویه و بویراحمد 444
  • گلستان 315
  • گیلان 335
  • لرستان 18
  • مازندران 84
  • مرکزی 5
  • هرمزگان 398
  • همدان 603
  • یزد 160
famaserver

جدیدترین مقالات

  • ادامه درگیری مدیران عامل استقلال!
    ادامه درگیری مدیران عامل استقلال! 4 ساعت پیش
  • نارضایتی مادر امباپه از شهرت پسرش
    نارضایتی مادر امباپه از شهرت پسرش 4 ساعت پیش
  • واکنش معاون وزیر به مقایسه کشتی و فوتبال
    واکنش معاون وزیر به مقایسه کشتی و فوتبال 4 ساعت پیش
  • جراحی سردار در سوییس
    جراحی سردار در سوییس 4 ساعت پیش
  • عکس| ستاره خوش چهره ایتالیا در استوری بازیکن استقلال
    عکس| ستاره خوش چهره ایتالیا در استوری بازیکن استقلال 4 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | یادگیری زبان آلمانی

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور