خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی میزبان خانواده شهید «حسین بابایی» می‌شود

سرهنگ غلامرضا فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در بیرجند، اظهار داشت: هویت شهدای گمنام پس از بررسی‌های لازم که از طریق آزمایشات دی ان ای صورت می‌گیرد به طور تدریجی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا هویت ۴ شهید گمنام تدفین شده در خراسان‌جنوبی شناسایی و هشتم آبان‌ماه اسامی این شهدا به استان اعلام و خانواده این شهدا از فراق ۳۹ ساله درآمده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: یکی از شهدایی که هویتش به طور کامل مشخص و اطلاع‌رسانی به خانواده این شهید صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای حضورشان در کنار مرقد فرزندشان انجام گرفته  شهید «حسین بابایی» است.

فلاحی ادامه داد: این شهید والامقام متولد ۱۳۴۳ در روستای رضاآباد از توابع مشهد است که از طریق بسیج به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در اسفندماه سال ۶۳ در عملیات بدر در منطقه عملیات دجله به شهادت رسید و پیکر مطهرش در سال ۱۳۹۳ مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیرجند تشییع و در محل حوزه علمیه براداران بیرجند به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: مادر این شهید در قید حیات بوده و روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۲ ظهر در محل مزار این شهید میزبان مادر شهید و حضور پرشور مردم متدین بیرجند خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به اعلام هویت شهید دیگر تازه تفحص شده در استان، گفت: شهید دیگر که تازه تفحص شده و در خراسان‌جنوبی تدفین بوده شهید «جهانگیر نقدی‌پور» متولد ۱۳۴۲ در روستای محمود آباد از توابع مسجد سلیمان است.

فلاحی ادامه داد: این شهید والامقام در آذرماه سال ۶۱  پس از دوره‌های آموزشی به جبهه‌های حق علیه باطل از طریق بسیج اعزام شده و سرانجام در بهمن ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه به فیض شهادت نائل شد.

وی یادآور شد: پیکر این شهید در چهارم بهمن‌ماه ۸۵ همزمان با ماه محرم باشکوه خاص به همراه چهار تن دیگر از شهدای گمنام در شهرستان بیرجند تشییع و در محل دانشگاه علوم پزشکی این شهر آرام گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اضافه کرد: والدین و بستگان این شهید بزرگوار رو پنجشنبه در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر سر مزار فرزند شهیدشان حضور می‌یابند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا