اجتماعی

خطر ریزش بهمن در ارتفاعات کشور در پایان هفته

خطر ریزش بهمن در ارتفاعات کشور در پایان هفته

به گزارش یولن،صادق ضیاییان درباره پیش بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه (٣ آبان) اظهار کرد: طی این روز تداوم فعالیت موج بارشی در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، بارش برف و کولاک، احتمال وقوع بهمن، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در پایین‌دست، ورود موج بارشی از سمت غرب کشور به ارتفاعات غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و گسترش آن به مناطق مرکزی و شرقی کشور، وقوع رگبار و رعد و برق و جاری شدن سیلاب موقتی و بارش برق قله‌های مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا د خبری نوشت:او درباره وضعیت آب و هوایی مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (۴ آبان) گفت: تشدید فعالیت موج بارشی در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی، بارش برف و کولاک، احتمال وقوع رعد و برق، احتمال ریزش بهمن، خطر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در پایین‌دست، تداوم بارش‌ها با شدت کمتر در البرز غربی، زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات مرکزی کشور، در قله‌های مرتفع بارش برف و کولاک و احتمال وقوع بهمن قابل پیش بینی است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: با توجه به حجم برف تازه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز و تداوم بارش‌ها، خطر ریزش بهمن وجود دارد علاوه بر آن کاهش محسوس دما در بخش‌های وسیعی از کشور با مخاطره سرمازدگی همراه خواهد بود. مه آلود بودن مناطق کوهستانی و کاهش دید افقی و عمودی، افزایش سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

او درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران درروزهای پایانی هفته گفت: فعالیت موج بارشی همراه با بارش برف و کولاک، کاهش دید، احتمال رعد و برق، وزش باد گاهی شدید و احتمال وقوع بهمن قابل پیش بینی است.

ضیاییان در پایان با اعلام هشدار نسبت به نامساعد بودن شرایط جوی بیشتر مناطق کوهستانی کشور در نیمه شمالی کشور اظهارکرد: کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی و … مخاطره آمیز است و توصیه می‌شود از انجام آن‌ها اجتناب شود.

233217

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا