کهگیلویه و بویراحمد

نمایندگان مجلس در شورای برنامه‌ریزی چه گفتند؟/انتقاد استاندار از جابه‌جایی اعتبارات

به گزارش یولن از یاسوج، علی شهابی‌نسب در نشست  شورای برنامه ریزی در خصوص وضعیت بودجه استان گفت: کل بودجه استان دو هزار و ۳۶۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون تومان است که یک هزار و ۳۵۶ میلیارد و ۱۶۹ میلیون به صورت نقدی و ۷۲۷ میلیارد استاد خزانه است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: یک هزار و ۸۶۷ میلیارد از این اعتبارات به استان ابلاغ شده که یک هزار و ۵۸۰ میلیارد مبادله موافقتنامه صورت گرفته است.

این مسئول بیان کرد: اعتبارات هزینه‌ای ۴۶۰ میلیارد تومان است که مربوط به ۲۳ دستگاه است که ۵۴ درصد این مبلغ تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: کل اعتبارات محرومیت‌زدایی استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۹۵ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان است که در حوزه ساخت مدرسه، بهداشت، آب روستایی، راه روستایی و آبخیزداری است که بخش راه و سلامت در اختیار استان است که به صورت مبادله موافقت‌نامه است.

وی بیان کرد: ۲۰ درصد این اعتبار معادل ۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات راه کم شده و به بخش آب اضافه شده است. موضوعی که مورد انتقاد استاندار قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: بار مالی در  تبدیل وضعیت نیروی ایثارگران دیده نشده که تلاش شود حقوق نیروهای انسانی دیده شود.

سید علی احمدزاده بیان کرد: بهتر بود قبل از جابه‌جایی، این موضوع به اطلاع نمایندگان مجلس و فرمانداران می‌رسید الان فرماندار و نمایندگان همه از جابه‌جایی این مبلغ اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی اعتبارات بدون اطلاع شهرستان‌ها کار جالب و مناسبی نیست، افزود: تفاهم نامه این ۲۰ درصد بین فرمانداران و نمایندگان مجلس انجام سپس نسبت به جابه‌جایی این مبلغ اقدام می‌شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جابه‌جایی این اعتبار به نمایندگان و فرمانداران اختیار داده شود.

سید ناصر حسینی نماینده گچساران و باشت  با اشاره به عدم توجه به برخی شهرستان‌ها گفت: باشت نصف بک مجموعه‌ای در  دنا دیده نشده است.

وی بیان کرد: باید در باشت مدرسه احداث شود اما ساخت مدرسه در باشت اولویت نیست.

وی بیان کرد: مبلغ ۲۰ درصدی که از اعتبارات محرومیت‌زدایی جابه‌جا شده گرچه رقم ناچیزی است اما برای تکمیل پروژه‌‌های با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده شود.

در ادامه مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون  بیان کرد:۳۲ روستای سادات محمودی تنش آبی دارند که این مبلغ می‌تواند در این خصوص هزینه شود.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس با اشاره به اختیارات کمیته برنامه‌ریزی گفت: تمرکز گرایی و کم بودن اختیارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در حوزه امور مربوط به آنها، موجب ایجاد مشکلاتی شده است که باید این رویه تغییر یابد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا