آذربایجان غربی

دستگیری حفار غیرمجاز قلعه باستانی دقیانوس در شوط

دستگیری حفار غیرمجاز قلعه باستانی دقیانوس در شوط

به گزارش خبرگزاری یولن از آذربایجان‌غربی، بهروز محبی اظهار کرد: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزل غیرمسکونی واقع در محدوده قلعه باستانی و ثبتی دقیانوس در حوالی روستای شریف کندی از توابع شهرستان شوط صحت و سقم این گزارش توسط عوامل یگان حفاظت مورد بررسی قرار گرفت.
سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: پس از اطمینان از صحت گزارش، هماهنگی‌های لازم با فرماندهی پاسگاه قره قویون بخش مرگنلر انجام و نیز حکم قضایی از مقام قضایی این شهرستان اخذ شد.
او ادامه داد: با حضور نیروهای انتظامی و یگان حفاظت استان آذربایجان‌غربی در محل مذکور یک نفر حفاز غیرمجاز که از منزلی غیرمسکونی به طرف قلعه تاریخی در حال حفر تونل برای کشف اشیا تاریخی بود را دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری برای سیر مراحل قانونی به پاسگاه قره قویون تحویل داده شدند.
وی گفت: نقش جلب مشارکت‌های اجتماعی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به اهمیت و ارزش آثار تاریخی و فرهنگی یکی از اهداف راهبردی و از اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت استان در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی است.
محبی تصریح کرد: همچنین جلب مشارکت و استفاده از توان و ظرفیت ارگان‌های حاکمیتی و همیار با محوریت حفاظت از آثار تاریخی نیز از دیگر اهداف یگان حفاظت استان در این راستا بوده و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با ارگان‌های انتظامی و همیار برای این منظور به انجام رسیده است.

46

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا