علمی و فناوری

النترا، سوناتا و اپتیما هدف اصلی دزدان در آمریکا!

النترا، سوناتا و اپتیما هدف اصلی دزدان در آمریکا!

به گزارش خبرگزاری یولن، اداره‌ی ملی جرائم بیمه‌ی آمریکا (NICB) گزارش سالانه‌ی خود را درمورد بیشترین خودروهای سرقتی در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد. خودروهای کیا و هیوندای در صدر فهرست قرار دارند. از هر ۱۰ سرقت خودرو در سال قبل، ۶ مورد مربوط‌به خودروهای ساخت این دو برند کره‌ای بوده است.

هیوندای النترا با ۴۸٬۴۴۵ مورد سرقتِ گزارش‌شده، در صدر فهرست قرار دارد. سوناتا و اپتیما به‌ترتیب با ۴۲٬۸۱۳ و ۳۰٬۲۰۴ مورد سرقت، جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. افزایش چشم‌گیر آمار سرقت خودروهای کره‌ای، روند چند ساله‌ی قرارگیری پیکاپ‌های سایز بزرگ در صدر لیست را تغییر داده است.

النترا، سوناتا و اپتیما هدف اصلی دزدان در آمریکا!

النترا، سوناتا و اپتیما هدف اصلی دزدان در آمریکا!

شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ با ۲۳٬۷۲۱ مورد سرقت گزارش‌شده، در جایگاه چهارم خودروهای محبوب سارقان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

گزارش دیگر NICB افزایش پیوسته‌ی سرقت خودرو از سال ۲۰۱۹ را شرح می‌دهد. مدیرعامل این اداره می‌گوید: «مجرمین درحال استفاده از روش‌های پیچیده‌تری برای سرقت خودرو هستند، از جمله استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای دور زدن سیستم‌های امنیتی. سارقان با سوءاستفاده از ضعف‌ سیستم‌های امنیتی خودروهای مدرن، از روش‌هایی مانند هک‌کردن سیستمِ ورود بدون کلید استفاده می‌کنند.»

از سال ۲۰۲۰ سرقت خودرو در آمریکا روند صعودی داشته است. دلیل اصلی این موضوع، انتشار ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی است که نحوه‌ی سرقت آسان خودروهای کیا و هیوندای را به نمایش می‌گذارند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا