سمنان

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ پروژه منابع طبیعی در مهدی‌شهر

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ پروژه منابع طبیعی در مهدی‌شهر

به گزارش یولن از مهدی‌شهر، حیدر واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خبرنگاران گفت: هم‌زمان با دهه فجر، دو طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان در شهرستان مهدی‌شهر بخش شهمیرزاد اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: عملیات اجرایی آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز گل رودبار (آسوران و اطاقسرا) با حجم چهار هزار و ۶۳۲ مترمکعب در دهه فجر با هدف ایجاد پوشش گیاهی و حفاظت آب و خاک به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیان کرد: عمده پروژه‌هایی که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، در مسیر تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

واحدمطلق گفت: این طرح‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری، نظیر بندهای سنگی، ملاتی و خاکی و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی، شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، آبدهی چاه‌ها، قنوات و احیای عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع هستند.

وی بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسؤولان شهرستان مهدی‌شهر با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تأکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی برای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی موردنظر دست یابیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۶/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا