سمنان

استان سمنان پایتخت فناوری کشور

استان سمنان پایتخت فناوری کشور

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان ،مجید دارایی مدیر عامل مخابرات استان در یک نشست مطبوعاتی گفت : در سال گذشته و همچنین سفر رئیس جکهور به استان سمنان پیشنهاد دادم با توجه به توسعه زیر ساخت مخابراتی به ویژه فیبر نوری و همچنین پدافند غیر عامل به عنوان پایتخت فناوری گشور شناخته شود و افزود :ضریب نفوذ اینترنت در استان سمنان از مرز ۴۴ درصد گذشته است

مدیرعامل مخابرات استان سمنان از ایجاد پوشش اینترنت پهن باند در تمام طول آزادراه حرم تا حرم تا پایان امسال خبر داد.

مجید دارایی روز (۲۹ اردیبهشت‌ ماه) اظهار کرد: پوشش موبایل ماهواره‌ای نیست. به‌دلیل ماهواره‌ای نبودن این پوشش، وجود گپ‌های احتمالی در پیچ و خم‌های جاده‌ای ناگزیر است. البته مخابرات موظف است گپ‌های بالای ۴۰۰ متر را پوشش دهد، اما به‌دلیل هزینه زیاد، امکان پوشش گپ‌های کوچکتر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مجموع، هزینه تکنولوژی‌ها بسیار زیاد است، گفت: از طرفی سرعت رشد تکنولوژی نیز بسیار زیاد است و از همین رو هزینه‌های زیرساختی در این بخش زیاد است.

دارایی با اعتقاد به اینکه سمنان از نظر زیرساخت‌های باند پهن از موفق‌ترین استان‌ها در کشور است، بیان کرد: گستردگی بسیار بالای جغرافیایی و تراکم جمعیتی کم در این گستره سبب شده است که سرعت دریافت اطلاعات زیاد باشد.

وی از وجود بیش از ۷۸ هزار ای‌دی‌اس‌ال در استان خبر داد و گفت: امروزه با توجه به تکنولوژی‌ها و زیرساخت‌های جدید ایجادشده، امکان ارائه خدمات کیفی‌تری در استان فراهم شده است.

مدیرعامل مخابرات استان سمنان با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم که فیبر نوری را به در خانه‌ها ببریم، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار ظرفیت‌سازی فیبر نوری خانه در استان سمنان ایجاد شده است. تعداد خانوارهای این استان نیز ۲۱۵ هزار خانوار است.

وی افزود: تاکنون ۷۳۰۰ مشترک در استان سمنان از مزایای این ظرفیت‌سازی و تکنولوژی بهره‌مند شده‌اند.

او از استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در بسیاری از شاخص‌های ارتباطی نام برد و گفت: استان سمنان از استان‌های شاخص در حوزه‌های علمی، صنعتی و … است و از این رو، برخورداری آن از زیرساخت‌های ارتباطی در رشد و توسعه استان بسیار موثر است.

وی از شاخص IDI به‌عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های ارتباطی نام برد و بیان کرد: استان سمنان در این شاخص در سطح ملی، رتبه دوم را دارد.

دارایی ادامه داد: استان سمنان چه در ضریب نفوذ مشترکین پهن‌باند همراه و چه از نظر میزان درصد استفاده از اینترنت و درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت و تعداد کاربران متصل به اینترنت و همچنین میزان بهره‌مندی از اینترنت خانگی، از استان‌های پیشرو در کشور است.

مدیرعامل مخابرات استان سمنان با اعتقاد به اینکه سمنان می‌تواند به قطب و پایتخت فناوری در ایران تبدیل شود، اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در استان سمنان از مرز ۴۴ درصد گذشته است.

وی به جمعیت کمتر از ۸۰۰ هزار نفری این استان اشاره و بیان کرد: یک میلیون و ۷۰ هزار خط موبایل در این استان وجود دارد که گویای پوشش ۱۴۵ درصدی در این بخش است. به عبارتی به ازای هر دو نفر در استان سمنان، سه عدد سیم‌کارت تلفن همراه وجود دارد.

دارایی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ هزار مشترک تلفن خانگی در استان وجود دارد، اضافه کرد: بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی در استان سمنان در خانه‌شان تلفن دارند.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا