یزد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در یزد: مشکلات را ذره‌بینی رصد و با برنامه رفع می‌کنیم

علی‌اکبر محمدپناه، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام یزد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این استان، با بیان این‌که محرومیت زدایی رویکرد جدی این ستاد در سطح کشور است، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در استان یزد سعی دارد در سایه همکاری و تعامل مستمر با تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف را رفع و یاری رسان نیازمندان باشد.

وی رسیدگی به مناطق محروم و نیازمندان را اولویت اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام در این استان دانست و افزود: در حال حاضر اجرای طرح«مثبت حرکت» با هدف اهدا ویلچر به معلولین نیازمند از جمله اقدامات در دستور کار است.

محمدپناه در ادامه با بیان این‌که طرح مثبت حرکت ویژه کودکان معلول زیر ۱۴ سال است، گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی قرار است در سطح کشور ۲۷ هزار دستگاه ولیچر ایرانی بین جامعه هدف توزیع شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام استان یزد با اشاره به این‌که در فاز اول اجرای این طرح ۲۵۰۰ دستگاه ولیچر به ارزش پنج میلیارد تومان در سطح کشور در حال توزیع است، تصریح کرد: در استان یزد نیز ۷۵ دستگاه ولیچر در قالب فاز نخست اجرای طرح بین کودکان معلول زیر ۱۴ سال توزیع شده است.

وی با بیان اینکه به صورت ذره‌بینی در حال رصد مشکلات موجود و برنامه‌ریزی برای رفع آنها هستیم، تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برابر سیاست‌های کلی تعریف شده به دنبال احصاء مشکلات و محرومیت‌زدایی در سطح استان و کشور است و تمام ظرفیت اجرایی و سازمانی خود را برای انجام مهم بکار گرفته است.

محمدپناه همکاری برای کشت حلزون گوش افراد کم شنوا و پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه  برای بارور کردن زوج‌های نابارور از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام در استان یزد دانست و بیان کرد: از ابتدای امسال شورای اجتماعی ستاد اجرای فرمان امام در ادارات کل استان یزد راه‌اندازی شده و مسئولیت شناسایی مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع آنها را به عهده دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح غربالگری سرطان ویژه افراد ۵۰ تا ۷۰ سال در شهرستان خاتم و اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در مناطق حاشیه نشین یزد از دیگر اقدامات در دستور کار این نهاد در استان است.

انتهای پیام/الف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا