بین الملل

فرانسه: نمی‌توان رویدادهای اوکراین را«نسل‌کشی» توصیف کرد

فرانسه: نمی‌توان رویدادهای اوکراین را«نسل‌کشی» توصیف کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزارت امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که اطلاق اصطلاح «نسل‌کشی» در مورد رویدادهای اوکراین را صحیح نمی‌داند. این اظهارنظر را «کلمان بون» وزیر امور اروپای فرانسه بیان کرد.

به گزارش «عرب نیوز»، وزیر فرانسوی اعلام کرد: نمی‌توانیم رویدادهای اوکراین را به عنوان «نسل‌کشی» توصیف کنیم.

پیش از این، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از استفاده از عبارت نسل‌کشی خودداری کرده و از عبارت «جنایات جنگی» استفاده کرده بود. طبق گزارش رسانه‌ها، ماکرون گفته بود که نمی‌خواهد وارد بازی کلمات شود و مدعی شده بود که ترجیح می‌دهد درگیری در اوکراین هرچه زودتر پایان یابد.

به گزارش رسانه محلی «فرانس ۲»، ماکرون گفت: آنچه می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که وضعیت غیرقابل قبول است و این جنایات جنگی است. ما جنایاتی جنگی را تجربه می‌کنیم که در خاک ما ، خاک اروپایی ما بی‌سابقه است.

رئیس‌جمهور فرانسه این سخنان را در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود در خصوص «نسل‌کشی روسیه در اوکراین» بیان کرد. ماکرون که وارد دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه شده ،در مصاحبه‌ای گفت: این روزها در استفاده از چنین کلماتی محتاط هستم زیرا این دو ملت (روسیه و اوکراین) برادر یکدیگر هستند.

بعد از امتناع ماکرون از استفاده از این اصطلاح، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از همتای فرانسوی خود خواسته که به اوکراین سفر کند تا از نزدیک شواهد «نسل‌کشی» را مشاهده کند.

ماکرون پیش از این نیز در واکنش به درخواست جو بایدن برای تغییر رژیم در روسیه گفته بود، «من از چنین الفاظی استفاده نمی‌کنم». 

بایدن در روزهای گذشته اظهارات تندی را علیه پوتین مطرح کرده که بسیاری هدف از آن را منحرف کردن افکار عمومی داخلی آمریکا از مسائلی مثل تورم و افزایش قیمت سوخت می‌دانند؛ او اخیراً رئیس‌جمهور‌ روسیه را متهم کرد که در حال ارتکاب نسل‌کشی در اوکراین است. وی این اظهارات را در جریان سخنرانی در آیووا در خصوص تلاش‌ها برای مقابله با افزایش قیمت سوخت به دلیل حمله روسیه به اوکراین مطرح کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا