بین الملل

بن سلمان: از تأسیس کشور مستقل فلسطین و آتش‌بس غزه حمایت می‌کنیم

بن سلمان: از تأسیس کشور مستقل فلسطین و آتش‌بس غزه حمایت می‌کنیم

به گزارش یولن، سی‌وسومین نشست اتحادیه عرب با حضور سران کشورهای عربی و مهمانان خارجی از جمله دبیرکل سازمان ملل در منامه پایتخت بحرین آغاز به کار کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که کشورش ریاست دور قبلی نشست اتحادیه عرب را در ریاض به عهده داشت، طی سخنانی در ابتدای نشست جدید گفت: عربستان به مسائل اساسی جهان عرب توجه زیادی داشته است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، وی افزود: عربستان اخیراً میزبان نشستی بود که تجاوز اسرائیل به غزه به هر بهانه‌ای را محکوم کرد. ریاض از تلاش‌ها برای رسیدگی به وضعیت انسانی در غزه حمایت می‌کند. ما پویشی مردمی با بیش از ۷۰۰ میلیون ریال سعودی راه اندازی و ضمن ایجاد پل‌های هوایی و دریایی، از تلاش‌های بین المللی برای کمک به برادران در فلسطین حمایت کردیم.

بن سلمان در ادامه تصریح کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم از تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه حمایت و تجاوز وحشیانه علیه برادران فلسطینی ما را متوقف کند. ما از تشکیل کشور مستقل فلسطین و به رسمیت شناختن بین المللی آن حمایت می‌کنیم.

ولیعهد عربستان خاطرنشان کرد: ریاض خواستار حل و فصل مناقشات از طریق راه‌های مسالمت آمیز است و بر اهمیت حفظ امنیت منطقه دریای سرخ تأکید می‌کند. ماتوقف هرگونه فعالیتی را که بر ایمنی ناوبری دریایی تأثیر می‌گذارد، خواستاریم.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا