اخبار روز

سامانه بارش‌زا مهمان آسمان اصفهان می‌شود/ برف در راه غرب و شمال استان

ابراهیم هنرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی امروز تا اواسط فردا بر روی استان است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و کلان شهر اصفهان غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواسط فردا سامانه بارش‌زا به استان نفوذ کرده و منجر به افزایش ابر در سطح استان خواهد شد، گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق استان وضعیت جوی به صورت ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش باران و برف به ویژه در مناطق غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند ادامه داد: بارش در مناطق غرب و شمال استان عمدتاً به صورت برف و همراه با مه‌آلودگی خواهد بود، بنابراین اختلال در تردد شهری و جاده‌ای به ویژه در غرب استان انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه از روز سه‌شنبه تا صبح پنج‌شنبه کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه نیز در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۷ و کمینه فردا ۲ درجه سانتی‌گراد و خور و بیابانک با ۲۱ و بوئین میاندشت با منفی ۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با بیان اینکه سازمان هواشناسی به دلیل بارش برف برای مناطق غربی، شمال و ارتفاعات شرقی استان هشدار نارنجی صادر کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا