بین الملل

اعتراض عراق به نحوه ذکر نام رژیم صهیونیستی در بیانیه اتحادیه پارلمانی عرب

اعتراض عراق به نحوه ذکر نام رژیم صهیونیستی در بیانیه اتحادیه پارلمانی عرب

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق به نحوه ذکر نام رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی اتحادیه پارلمانی عرب در مصر اعتراض کرد.

بر اساس گزارش «واع»، الحلبوسی در نشست اضطراری اتحادیه پارلمانی عرب درباره وضعیت قدس که شنبه (دیروز) در قاهره برگزار شد، به عبارت «کشور اسرائیل» در بیانیه پایانی اعتراض کرده و گفته باید به جای آن از عبارت «رژیم اشغالگر اسرائیل» استفاده شود.

وی در ادامه بر عزم پارلمان عراق برای نهایی کردن طرحی به منظور ممنوعیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

در همین ارتباط، کمیته حقوقی پارلمان عراق بیست و یکم اردیبهشت ماه جاری جلسه‌‍ای برای بررسی قانون منع عادی سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

 نهاد رسانه‌ای پارلمان عراق خبر داد که اعضای کمیته حقوقی پارلمان عراق بر لزوم تلاش برای تصویب قوانین مهم به ویژه قوانینی که مستقیماً بر وضعیت شهروندان تأثیر می‌گذارد، تأکید کردند.

از مهم‌ترین بندهای این قانون جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است.

فراکسیون صدر به رهبری مقتدی صدر پیش‌تر اعلام کرده بود که ائتلاف نجات وطن پیشنهادی را درخصوص جرم‌انگاری عادی سازی روابط یا تعامل با رژیم صهیونیستی به ریاست پارلمان داده است.

در همین حال منابع آگاه در پارلمان عراق می‌گویند که کمیته مکلف به تهیه پیش‌نویس قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کار تدوین پیش‌نویس قانون را به پایان رسانده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا