اقتصادی

سرانه مصرف شیر چقدر است؟ 6 درصد مردم سیگار می‌کشند

به گزارش یولن به نقل از مرکز آمار طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف شناخت فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور طراحی شده است.

این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر با ٤٣٧٠٠ خانوار نمونه شهری و ١٨٨٦٠ خانوار نمونه روستایی و در کل به ٦٢٥٦٠ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه­ های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی افراد ١٥ ساله و بیشتر اخذ شده است.

مهمترین یافته‌­های طرح در حوزه تغذیه و دخانیات به شرح زیر است:

سرانه مصرف شیر افراد ١٥ساله و بیش‌تر در هفته در سال ١٣٩٩، به طور متوسط  ٢،٩٨ لیوان برآورد شده است.

استان اردبیل با ٣،٦٣ لیوان در هفته بیشترین سرانه مصرف شیر افراد ١٥ساله و بیش‌تر را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

سرانه مصرف نوشابه افراد ١٥ساله و بیش‌تر در هفته به طور متوسط ٢،٠ لیوان برآورد شده است.

استان کرمان با سرانه مصرف نوشابه افراد ١٥ساله و بیش‌تر به طور متوسط ٢،٧٧ لیوان در هفته، بیشترین سرانه را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

نتایج طرح حاکی از آن است که در سال مذکور سرانه مصرف ماهی افراد ١٥ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط ٧‏،١ وعده بوده است.

استان هرمزگان با ٥،٦٧ وعده در ماه بیشترین سرانه مصرف ماهی افراد ١٥ساله و بیش‌تر را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

در سال ١٣٩٩، سرانه مصرف فست فود افراد ١٥ساله و بیش‌تر به طور متوسط ٣٤‏،١ دفعه در ماه برآورد شده است.

١١ درصد از خانوارهای کشور در سال٩٩ غذای بیش از نیاز مصرفی خود را طی ماه منتهی به زمان آمارگیری در سطل زباله ریخته اند.

در سال ١٣٩٩، ٥،٨ درصد افراد ١٥ساله و بیش‌تر اظهار کرده‌اند سیگار می‏‌کشند و ٦‏،٨٩ درصد از این افراد ِسیگاری، هر روز سیگار می‏‌کشیدند. به عبارت دیگر، ٢‏،٥ درصد افراد ١٥ساله و بیش‌تر، روزانه سیگار می‌کشیدند.

همچنین در سال ١٣٩٩، ٠‏،٤ درصد افراد ١٥ساله و بیش‌تر اظهارکرده اند، قلیان می‏‌کشند که ٧‏،٢٢ درصد از این افراد به‏ طور روزانه قلیان می‌کشیدند. به عبارت دیگر٠،٩ درصد (نه دهم درصد) افراد ١٥ساله و بیش‌تر هر روز قلیان می‌کشیدند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا